Då var det dags att åka till Sthlm igen

Ja då var dom dagarna förbi. Det går fort även fast man inte gjort så mycket! 
 
Lära kika vad jag skrev sist för att veta vart jag skulle fortsätta och ja huset, vi var påväg att kika på huset! 
Huset var jättefint, läget är helt perfekt med supermysig trädgård men det var väldigt mycket fusk som man såg. Lister i taket som var skarvade, fogar i badrummet och köket som var slarviga. En "grop" i golvet på badrummet, gammla elledningar som stack fram ur väggen. Golvet svikatade på övervåningen. Skåpen i köket var snea, dom hade pannrummet en bit i i huset, så man måste släppa ved genom köket. Ena rummet på nedervåningen hade en annan höjd än resten av rummen. På övervåningen så såg man ner mellan etenitplattorna och plankorna han spikat över, vilket gör att det kommer ner vatten och snö och då ruttnar de innifrån. 
 
Så jag känner nästan att jag hellre köper ett hus där inget är renoverat för jag vill ju ändå ha det som jag vill. 
Och då vet man ju att allt blir gjort ordentligt. För med allt det där fusket som man såg, så vill jag inte veta hur mycket fusk det är i delar som man inte ser. Te.x. bakom kaklet i badrummet, som grannen till huset påstår att ägaren säger att han gjort själv, men i huspapprerna står det att det är gjort av fackman. 
Nu ska man väl egentligen inte lyssna på "skvaller" för jag vet ju inte vart grannen hört det ifrån.
Men man fick dåliga vibbar när man var inne i huset. 
 
Ja vi har ett till hus som vi ska kolla på i mellandagarna, jag var så inne på detta hus nu att jag glömde bort att be att få kolla på detta andra nu när vi ändå åkte upp en till vända. Egentligen skulle vi ju inte upp förns till jul, så jag pratade med de som äger de huset sist jag var upp och vi bestämde mellandagarna. 
 
 
 
Och som sagt så är det ingen brådska att flytta, vi måste ju båda känna att det vekligen är vad vi vill, innan vi ger oss på det. Och jag vill ju gärna hitta det perfekta huset och inte ta "första bästa".
Lite kinkig kan man väl få vara?! Det är ju endå ett hem vi pratar om. 
 
Ja mamma ska nu laga lite gröt till mig och jag ska ut och ta in lite ved. Tog in en vända igår, men fick så ont i ryggen av att stå böjd som en krok, så jag får ta resten idag. Sen vid 13.30-14 så kommer mormor och hämtar upp mig och så åker vi till Edsbyn, så ska jag hälsa på mina små kusiner och äta en middag med Anna. 
 
Sen ska jag med bussen kl 18:25, är då framme i Bollnäs 19:10 och tåget går 20:10. Drygt att vänta en timme, men nästa buss går 19:25 och då är jag framme 20:10 exakt när tåget går och då hinner jag inte istället. 
 
Usch nej jag vill inte åka ner till Sthlm... 

Kommentera här: