Semestern är härmed slut för denna gång

Jag ogillar verkigen blogg.se´s app. Har försökt att uppdatera min blogg typ 20 ggr per dag sen i måndags, tänkte det är väldigt lämpligt att göra det genom mobilen då man har alla bilder där, men nej det funkar ej.
 
Semestern är ialf slut, jag jobbar 15-22.30 i måndags, så jag fick ialf sovmorgon första dagen, och 12-19 på frukten igår. Var så svettig, slut, irriterad och arg efter passet igår, men jag avreagerade mig på M, känns bättre det än att skriva ut allt här.

Man kan inte lära gamla hundar att sitta. 
 
Tillbaka till lite roligheter, jag och Anna F var på några olika loppisar i söndags.  

 
Jag köpte en pastakastrull, en turkos vas, en ljusstake och en pocketbok. 
Åt en korv och drack en hallonsoda och avslutade turen med en mjukglass. 
Sen satt vi en stund hemma hos Anna i deras trädgård och spelade spel. 
 
 
Snabbt hem för att duscha och byta om, vänta på Sabina och Micke för att åka mot Stuvsta och Erika. 

 
Där Erika och Emma hade grillat, oxfilé, kyckling, fläsk och nöt. Allt på en gång. Fick vitlöksbröd, en supergod tzatziki och sallad till och tjejerna hade varit så söta och lagt rödlöken bredvid i en skål för min skull. Det är kärlek de. 
Vi kom dit runt 20 och stannade till runt midnatt, jag lämnade av M hos Kennet skjutsade hem Sabina och sen tillbaka till K för att hämta M och lämna tillbaka bilen som K så snällt lånat ut denna semester :) 
 
Ja och sen som sagt så har jag jobbat de två dagarna som gått, så har inte hunnit med så mycket annat.
Fast igår efter jobbet så följde Sara med hem, Sara jobbar med mig och är hemlös. Inte så illa som det låter, men hennes "hem" är en äcklig, fuktig, kall och våt källare och hon klarade inte av att bo kvar, och hon fick tag på en lägenhet genom vårt jobb och skulle flytta in 31 juli, men får flytta in nu på fredag. Så hon har de senaste två veckorna typ flyttat runt hos kollegor och kompisar. Stakarn, men snart har hon något eget :) 
Vi kollade ialf på en konstig, läskig, sjukt skräckfilm, Livide. Den var mest läskig i början, men sen blev den mest konstig. 
 
Idag är jag ledig och har sovit väldigt dåligt inatt, somnat, vaknat, somnat, vaknat och legat och funderat på 1000 saker (som vanligt) så jag låg väldigt länge idag, till kl 13 typ. Har varit ut med Tindra, käkat frukost och nu sitter jag här och skrivet och fixar lite saker. Kl 20.20 ikväll ska jag och Micke på bio Prometheus, skräck och utomjordningar, inte riktigt min genre, men jag "måste" se den för att få mina extra 3600 poäng. Man får nämligen det om man ser alla 9 biosommar filmer på SF. Plus att om jag ser alla så kommer jag upp i tillräckligt mycke poäng för att bli guldmedlem :) Vilket ger större rabatt och möjlihet att se förhandsvisningar. 
 
Jo just de, 5 veckor kvar till flytt på fredag. Det närmar sig med stormsteg.  
Ringde mäklaren idag, för pengarna ska ju in i början av nästa vecka, men jag har ännu inget hört och hon svarade inte så jag mailade och då var hon på semester t.o.m 6 augusti. Hon skulle ju höra av sig innan semestern, men det gjorde hon aldrig. Och jag får lite panik när jag inte kan planera. Jag vet ju i dagsläget inte om 31 augusti kommer att bli inflyttningsdatumet. Det är som sagt ca. 5 veckor kvar till inflytt och 6-8 veckors leveranstid på soffan vi ska ha. Men jag antar att det bara är att andas och ta det som det kommer. 
 
En sak vet jag ialf, det kommer bli en spännande höst. 
 
 

Kommentera här: