Kan man köpa lycka?

 
"Lycka är inte en destination, det är ett sätt att leva."
 
Jag håller på att läsa en bok som jag fick på jobbet som handlar om lycka och våra nio grundkänslor.
Jag har lärt mig många bra saker som jag inte har tänkt på, bl.a. att man själv väljer när man ska vara lycklig och jag måste väl erkänna att jag varit väldigt deprimerad sen i höstas. Som egentligen har varit den bästa tiden i mitt liv. Jag har träffat den underbaraste människan på denna jord, som älskar mig för den jag är och uppmuntrar mig till att vara jag, jag har köpt en lägenhet, jag har ett fast jobb som jag trivs bra med och jag har mina underbara vänner, som alltid ställer upp. Jag har därför haft lite svårt att förstå varför jag varit så deprimerad och ledsen, men jag börjar nu förstå att det är för att jag tillåter mig själv att vara det, för att jag fortfarande tror att jag inte är värd att må bra, att jag är rädd för att detta är för bra för att vara sant.
Jag är också rätt bra på att jämföra mig med andra och "letar" ständigt lycka. Istället för att stanna upp och kolla på vad jag har, vem jag är och vara stolt och lycklig över det. Och inse att jag är värd att må bäst!
 
Jag har nu på sistone börjat inse att jag är glad att jag är jag, jag är glad för det livet jag lever, jag kanske inte är stolt över alla val jag gjort men de har gjort mig till den jag är och jag är rätt så fucking awesome ^^,
 
Idag har jag köpt lycka, jag skriver det med glimten i ögat då jag vet att man inte kan köpa lycka i längden.
Men stunden när jag öppnar paketet och har dem i min hand går ej att beskriva annat än ren j*vla lycka!
 
 
M sitter i soffan och skrattar åt mig, där jag sitter i sängen iförda mina nya babyrosa gummistövlar,
men jag är väldigt lycklig för mina nya skor :) Och jag är lycklig för att han sitter där och kan skratta åt mig.
Det är kärlek <3
 
 
1 Lovisa:

skriven

Du förtjänar att vara hur lycklig som helst gumman, så dom där deppade känslorna tycker jag du ska slänga åt skogen nu!! Och WOW vilka underbara stövlar, jag förstår den där lyckan rakt av :D
Vi kommer inte flytta långt om man säger så ;) Vi ska "bara" byta lägenhet med en dam i huset mitt emot, hon tar våran 2:a och vi tar hennes 3.5:a! Blir mycket större och rymligare för oss och det nya lilla livet :) Vi trivs ju så bra här också. Vill ha hus men det får vänta några år till för vi har inte råd nu... Så då kan vi bo rymligt i lägenhet medans vi väntar på att få råd i alla fall ;) Puss sötnos!!

Kommentera här: