Barnvagn

Ja igår var vi till babyproffsen på söder och kollade, provkörde och fick berättat för oss om barnvagnar. 
Jag var helt inställd på att ha en "vanlig" barnvagn med fyra stora fasta hjul, men när jag provade de olika så fasnade jag för de med svängbara hjul i fram. De var såå mycket skönare och enklare att köra. 
 
Jag har kollat lite på nätet och varit intresserad av följande
 
Brio Go
Brio Happy
Emmaljunga Nitro City
Kronan Duo S 
 
De kostar mellan 7 500:- till 10 000:- + lite till för regnskydd, skötväska, insektsnät, åkpåse, paraply(?) och allt man vill ha till... Man kan få en sämre bil för det. 
 
De hade alla modeller utom Kronan på Babyproffsen. Men vi gillade båda två Emmaljunga och Brio Go bäst (Happy kunde man inte byta hjul på, utan fick välja mellan en modell med stora fasta eller små rörliga)
Dom är (vad jag förstår) även lite mindre än Kronan. Min kollega Nina har en Kronan Duo (tidigare årsmodell utan rörliga hjul) och liggdelen kändes så stor och tung.
Och jag tror att vi struntar i att testa en till vagn, för då blir det ännu svårare att bestämma sig. 
 
Jag vill ju helst ha en ny fräsch vagn som ingen annan legat i, men förnuftet överväger. Jag kikade därför på Blocket igår, borde kanske inte ha gjorde de, och jag hittade en helt underbar vagn. En Emmaljunga Nitro City årsmodell 2010, med sitt och liggdel för ynka 3900:- Jättefina färger, som passar både pojke och flicka. 
Så nu ska vi tydligen iväg och kolla på den... 
 
Jag tyckte de gråa och vita detaljerna passade så bra med de svarta
 
Men jag tycker det känns liite förtidigt att köpa en vagn. Är ju 17 veckor kvar tills den lilla kommer.
Men samtidigt så vill jag inte missa tillfället att få en sån fin vagn till ett toppen pris. 
Den ser ju riktigt fin och fräsch ut. Åh va jobbigt detta ska vara då. 
Det är ju dumt att köpa första bästa, det kommer säkert fler man gillar men ja... 
Jag vet ju att Lollo är såå nöjd med sin Emmaljunga.
Men åhh vad ska jag göra? 
Åker jag och kollar på den så kommer jag förmodligen att köpa den! 
Kan ju ioförsig vara skönt att ha det klart, och jag har ett bra ställe att förvara den på... 
 
Nej göra sig klar och gå på Vecka 20 grupp, kanske man kan få lite barnvagsråd där :D 
(Hade jag inte haft Tindra eller den träffen idag så hade jag stannat inne under täcket. Shiit vilket dåligt väder)
 
Ha en bra dag 
 
1 Lovisa:

skriven

Vi är supernöjda med nitron, såå himla skön att köra!! Hittar ni en fräsch och bra vagn begagnat så slå till!! Vi letade som tokar men hittade inget alls så därför köpte vi ny.. Det är rätt skönt att ha vagn fixad faktiskt för den behöver man ju verkligen! Jättefint ni har det hemma i lägenheten också, ser så hemtrevligt och mysigt ut! Men förstår att hus lockar, samma här ;) Puss!!

Svar: Va skönt att höra :) Er ser väldigt fin ut. Och den var ju så lättmanövererad med de rörliga hjulen + perfekt att man kan låsa dem. Vi skulle iväg och kolla idag, men så skickade säljaren mess om att hennes son blivit hemskickad tidigare för de misstänkte maginfluensa... Så vi bokade om till lördag, så hinner de se om han är dålig eller inte. Jag vågar inte riktigt utsätta mig för det. Så nu har jag hela eftermiddagen och kvällen fri :)
Ja vi trivs jättebra i lägenheten och har äntligen fått det som vi vill ha det. Men längtan hem, efter föräldrar, syskon och alla har blivit för stor. Speciellt efter det som hände mamma. Man vet inte hur länge man har dem i livet så man måste ta vara på de som är en mest kär! Man får ett annat perspektiv på livet efter något sånt här...

Tack för att du tar dig tid att läsa och kommentera gumman. Men glöm inte bort att ta hand om dig och vila också <3 Puss
Linda Turesson

Kommentera här: