Senaste

jag vet att jag lovat bilder på lägenheten, men jag vill ju få klart innan jag lägger upp bilder. Och jag jobbar ju 6 dagar i veckan och den 1 dag i veckan som jag är ledig så orkar jag inte göra något... vill ju ta det lite lugnt och ta hand om mig och Tindra när jag väl är ledig. Var till läkaren för ett tag sen, för jag jämt är så trött, och jag hade tydligen väldig järnbrist, så nu äter jag järntabletter varje dag, så får jag hoppas att jag blir lite piggare och får lite mer ork. Vore inte helt fel. Så jag orkar ta tag i hemmet, ta mig till gymmet, gå längre promenader med Tindra, är ju så fint att vara ute och gå på hösten. M har ju dessutom lagat cyklarna, men än har jag inte tagit en enda tur.
 
Var ialf in till Lidingö C för att köpa nya höstkläder i tisdags, hittade inget för utom en sportbh. Jippie. Har inte ork lr lust att gå i affärer, finns dessutom bara Lindex och H&M där. Så när jag kom hem så skickade jag efter lite i H&M katalogen, en hoddie, ett par leggings, ett längre linne, ett par vinröda chinos och en lång klarblå stickad polotröja. Tre saker skulle komma denna vecka, så jag hoppas de kommer innan fredag!
 
Tänkte ha som henne, långt vit linne och mina nya svarta leggings
 
Fint med vinrött i höst
 
För på fredag åker vi nämligen upp till Edsbyn. Äntligen! Längtar som en tok efter familjen.
Ska bli mysigt, jag stannar till på tisdag veckan efter, medans M åker tillbaka på söndag då han jobbar måndag.
För övrigt så är jag hemma och är sjuk, förkylning med tillbehör, hade såå ont i halsen igår natt och lyckades knappt sova, men jag låg i sängen i nån timme efter klockan hade ringt och tog mig faktiskt till jobbet kl 12.00 men jag kände att jag inte riktigt var 100, borta i huvudet, anfådd av minsta lilla så jag fick gå hem vid 19.15, skulle ha slutat 22.30 och idag så sjukade jag mig. Hade jätteont i halsen imorse också, inte lika som igår men det gav med efter nån timme. Men det göt ont i kroppen och jag är orkeslös. Kollade feber både igår och idag, för det känns som feber, men igår visade den 37° och idag 36,6°. Blir hemma imorgon också men på fredag tänkte jag nog släppa mig iväg, jobbar bara 8-15 och sen bär det av mott härliga Hälsingland och ledighet i 4 dagar. Underbart.
 
Som sagt så lovar jag fortfarande bilder från lägenheten, så fort jag får bort allt små "bös" som ligger överallt.
Blev inspirerad nu, så jag beställde en duschdraperistång på Claes Ohlsson och skulle försöka beställa en hylla till badrummet på IKEA.se  men det blev error... suck. Skulle beställa draperistång på IKEA också men det gick tydligen inte att beställa det eller duschdraperier online, men en stor hylla det funkar. Konstigt.
Åhh det funkar inte, och mitt tålamod är inte stort nu kan jag lova. Så jag ger upp och fixar det en annan dag!
 
Har inte fått i mig nå annat än jordgubbskräm, två-tre mackor med leverpastej och några vindruvor idag så jag hoppas min karl kommer hem snart och lagar mat och tar hand om mig! Ynklig känner jag mig!
 
Puss och Kram sålänge
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: