Stockholmshelgen

Jag lovade ju att skriva om helgen i Stockholm, och har inte haft tid förns nu, det dyker hela tiden upp "viktigare" saker. I tisdags em när jag skulle skriva så kom Mickes bror med familj på besök och igår så kom Mickes pappa och farmor på besök. Men nu så sover både karln och barnet, så då passar jag på... 

 
 
 
Redan när vi kom in i Stockholm så infann sig en känsla av panik och stress. 
Vi var ioförsig lite stressade, för vi kom iväg så sent, för Micke lära skotta hela gården innan vi kunde åka, så två timmar senare, kl 11, kom vi iväg. Började med en lunch i Bollnäs (Max) och sen så körde jag på till Tönnebro, matade Della och sen körde Micke resten av biten. 
 
Som sagt så var vi rätt så stressade när vi kom in i Stockholm och inte gjorde bilisterna, gångtrafikanterna där det bätte. OMG vilken stad! Folk är helt galna och har såå bråttomt att dom inte ens kan vänta på grön gubbe.
Vi råkade köra förbi hotellet så vi lära vända efter en smal sidogata, sen när Micke skulle köra in så körde han in för tidigt så vi hamnade på en enkelriktad gata, folket glodde och jag skällde i baksätet. Stakars Micke. 
Sen blev jag mer irriterad på bilisterna som kom efter gatan (eg. ingen riktig gata utan en väg som går runt ett hus... se bilden här) 
 
 
Vi kom alltså nerifrån på Vasagatan och skulle in till vårt hotell Nordic Sea och då råkade Micke ta första infarten och inte andra... och bilarna som kom därifrån vägrade att släppa förbi honom när han försökte vända för att rätta till sitt misstag, men det finns ingen som gjorde de! Men det gick bra tillslut ändå. 
Vi checkade in och Micke mötte upp sina kollegor och jag matade Della. Frågade i receptionen efter ett ställe att värma barnmaten och jag blev hänvisad till baren, kändes lite märkligt att sitta bland alla after-workare med deras von och öl och mata mitt barn... men de gick de å. 
 
Efter hon ätit så promenerade vi ut på stan och skulle mötta upp Sabina, för att kika lite i affärer och käka middag. 
 
 
Julfint vid Sergelstorg

Sabina skulle hämta ut sin telefon som varit på lagning hos Telenor på Östermalmstorg, så jag och Della tog en tur på Åhléns innan vi gick till mötes destinationen, Fridays Kungsträdgården. Det var väntetid på bordet i 30-35 minuter, efter ca, 20-25 minuter så kom Sabina och efter ytterligare 5-10 minuter så fick vi vårt bord. Vi gick in klädde av oss, spände fast lillan i stolen och sen gick vi igen... Ljudnivån var såå hög, inte så konstigt en fredag kl 18, så vi gick därifrån. Ville inte sitta i det oljudet med lillan.
Istället så gick vi in i Gallerian och åt.
 
 
En varsin plankstek fick vi i oss
 
 
Della fick majskrokar och var lika glad för de
 
Sen så gick vi och handlade godis och chips och kollade på Idol finalen hemma på hotellrummet
 
 
 
Della ville först inte sova för hon hade sovit i vagnen på stan i ca, en timme mellan kl 18:45 - 19:45, så hon fick sitta upp med oss och kolla på Kevin. 
 
 
 
Men efter en stund på gav t.o.m hon upp och Sabina lyckades söva henne med sin sång. 
 
 
Lillsnuttan
 
Sabina stannade till kl 23 och efter de så kollade jag klart på en film som vi börjat att kika på och sen så tog jag ett sent bad med mycket skum. Riktigt skönt! 
Gick väl och la mig runt kl 01, somnade vid 02, hade ju druckit massa cola + nytt ställe så det var svårt att somna. Vaknade strax innan 03 och matade Della, hon hade precis ätit och somnat om när Micke kom inramlandes "Jag är lite onykter jag" Haha, nehe.
Han får ju lite credd för att han kom hem innan kl 03 och att han la sig längst längst ut på sängen, så jag hade jättemycke plats. 
 
Vaknade runt kl 8, kollade på julkalendern, tog en dusch och gjorde mig iordning. Gick ner till frukosten, Della åt sin gröt och jag började på min frukost, Della blev lite grinig, kl var ju ändå 9.30 när vi kom ner så hon var trött igen, så Micke gick upp med henne, han klarade ändå inte av att äta något sa han. Så dom tog en tupplur, jag åt klart och tog sen en vända på stan och köpte lite julklappar, lite kläder till lillan, två tröjor till mig och så presenter till Angelicas bebisar. Ja hon har två små pojkar som växer i hennes lilla mage!
Jag kom tillbaka till hotellet strax innan kl 12 och utcheckning, då hade Micke och Della nyss vaknat, så packade vi ihop och åkte ut till Hässelby till Angelica och Rickard. Fikade med dem och kände på fina magen. Sen åkte vi till Kenneth i Solna och hämtade Tindra (han hämtade henne på hotellet på fredagen) och sen hemöver. 
 
Kom hem sent runt 20.30, hade då mutat Della i majskrokar och babblarna sista biten så vi skulle slippa stanna och amma henne. Vi tog oss hem, så jag matade henne och hon somnade nästan direkt och det gjorde även vi, vi gick och la oss innan 21.30. Heelt utslagna efter Stockholm. 
 
Söndagen så tog vi det lugnt hemma på förmiddagen/mitt på dagen sen åkte ut till Långhed och kikade på Astor och Helens nya kök, dom har fått omtapetserat och ommålade skåpluckor så det är riktigt fint där. Köket blev såå mycket större med den ljusa färgen. Sen så åkte vi till Homna och hämtade vår nya familjemedlem, Maya! 
 
 
 
Världens snällaste och sötaste katt ;) T.o.m Micke sa att det var den sötaste katt han sett, så det var ju tur. 
Har inte ens behövt vissa henne kattlådan, hon gick dit självmant och har bara gjort sina behov där och inte någon annanstans. Rätt så otroligt. 
 
 
 
 
Della är ju överförtjust så henne får man passa för hon vill gärna klappa (läs: dra i kattens päls) men det verkar gå bra, katten verkar inte bry sig om Dellas kärleksfulla behandling så jag antar att hon förstår att Della också är liten. Men jag lämnar ju dem inte själva med varann. 
 
 
 
Della blir mer och mer rörlig och nyfiken på omvärlden. Hon är sällan stilla på ett ställe, utan hon hasar sig fram, gärna på rumpan, annars när hon ligger så går det fortfarande baklänges eller åt sidan och runt. 
Hon har inte fattat hur man tar sig framåt än, men det kommer väl. 
 
 
 
Min lilla skatt ❤
 
 
I måndags och tisdags så höll vi oss hemma, igår onsdag så kom ju Astor och Helena (Mickes pappa och farmor) på besök på förmiddagen och sen kom Emma förbi en vända innan hon skulle till jobbet, sen så åkte jag och Della en vända till Edsbyn för att gå på Erikshjälpen med Ida, sen så tog vi även en fika på Mormors café med mamma, som också var nere på byn för att träffa sjukgymnasten. Tänk att det gått över ett år sen, 17 november, hon fick sin stroke, usch vilken hemsk natt/tid det var då. Jag satt 30 mil bort, gravid och rädd. Tog ju tåget upp morgonen efter och stannade i några dagar. Tur i oturen där att det gick så bra som det gick och älskade mamma klarade det bra och att hon i stortsett är helt återställd nu. Men shiit vad ett år går fort! 
 
Idag så har jag bara varit hemma, lyckades få upp en gardin i sovrummet medans lillan sov ute i vagnen, men det var en kort stund så jag hann inge mer, men jag fick upp den andra medans hon underhöll sig själv på golvet. 
Micke kom hem tidigt idag, redan innan kl 14, men så åkte han hemifrån vid 06 imorse så. 
Vi la oss och mysde på sängen, jag matade Della och hon somnade, t.o.m Micke somnade och där sover dom än, nästan 1,5 timme senare! Men det gör dom rätt i. 
Jag passade på att röja lite i köket och uppdatera bloggen. Skönt med lite egentid! 
 
Må såå gott! 
 
 

Kommentera här: