Skräckfilmskväll

Jobbade ju 6.30-15 i tisdags och blev bjuden på skräckfilmskväll hos Mika på kvällen. 
Jag stämplade ut 20 minuter efter jag egentligen slutat, kom hem från jobbet ca 15.30, tog med Tindra på en promenad, smugglade in henne på Lidingö sjukhus. Träffade Anna. Lämnade pengar för de hon handlade på IKEA till oss. Satt och pratade med henne i typ en timme, kom hem strax efter 17. Sov middag en timme.
Hann träffa Micke i 15 minuter. Gick på ICA och köpte godis och sen till Mika för filmmys.
Det var jag, Mika, Tindra och Emma A.
 
Vi hade alla bunkrat upp med godsaker, ost och vindruvor, smågodis och chokladpudding. Mums
Vi kollade på Paranormal activity 4 och Mika lovade att följa mig hem om jag inte skulle våga gå själv.
Men den var inte så läskig så jag vågade faktiskt gå de 50 metrarna hem själv, eller ja Tindra min vakthund var ju med! Men innan jag gick hem så satt vi i hennes soffa och pratade lite så jag var inte hemma förns strax innan kl 23 och då hade Micke somnat i soffan! 
 
 
Tindra är lite "konstig" nu. Hon gosar ju alltid med mig när vi är själva, men såfort vi är hos någon annan så är den personen "viktigare" och Emma A är ju en självklar favorit, där Tindra är ofta. Men igår så låg hon hellre i min famn, både jag och Emma blev förvånade. Sen när vi kom hem så sov Tindra mellan mig och Micke hela natten, det har aldrig hänt! Hon brukar ligga där, högst en timme sen hoppar hon ner och går till sin säng eller ligger på golvet. Men nej hon låg kvar hela natten. Såå mysigt! Lillfisen. 
Jag funderar på om hon ska börja löpa, för då brukar hon vara lite extra mammig. Eller så sa Emma att hon kanske känner på sig något. Men nej jag vet inte. 
 
Idag så har jag jobbat 8-15 i kassan, hade upplärning med en tjej, Alexandra, jätteduktigt, så jag kunde t.o.m lämna henne själv ibland och fixa med lite andra saker. Blir lite tråkigt att sitta stilla på en bänk och stirra. Plus att mina ben, fötter, vader och knän inte mår så bra av det... Jag måste gå omkring lite ibland. 
Mellan 15-17 så var jag på kontoret och betalde fakturor. 
 
Kom hem till min sjuke man strax efter 17, kramades lite med honom och började sen på med maten. Eller vi hjälptes faktiskt åt. Det var tacos på matlistan idag, så Micke stekte köttfärs och jag fixade grönsaker.
Sen så kom jag ju på att det är den sista denna månad imorgon, så jag skyndade att betala mina räkningar. 
 
Sen så bokade jag tågbiljett så imorgon kl 16:15 åker jag och Tindra till Hälsingland :D Ska bli såå kul! 
Jag saknar alla så mycket! 
På fredagkväll så ska vi ut och äta födelsedagsmiddag för pappa. Jag, mamma, pappa, Emma och Ida. 
Kul att hela familjen blir samlade. 
Sen har jag inga mer planer för helgen. Ska väl upp till Voxna och umgås med mamma och träffa mormor. 
In till kusinerna, Micke och Petra. Hälsa på farmor och farfar. Hälsa på gammel mormor. Samt hinna med en tur till Långhed för att träffa Mickes föräldrar. Så ja planer har jag, men inte bestämt vilket som ska göras när. 
 
Nej nu ska jag gå och ta hand om min kära sjuka lilla man. Han är verkligen såå ynklig när han är sjuk. Själv så håller jag på att somna sittandes, som varit vaken sen kl 6.30 imorse... 
 
Sov såå gott! 
 
1 Lovisa:

skriven

Alltså OMG det är ju snart dags!!! Herregud vart försvann dom här månaderna?!? Du är så OTROLIGT fin med din mage, du är verkligen en av dom som passar att vara gravid! Det strålar om dig gumman!! Tänk om Tindra känner på sig att något är på G, nu blir ju JAG nervös ;) Och mysigt med babyshowern, önskar jag hade varit där! Hoppas du får några jättebra dagar i Hälsingland nu<3 Stooor kram!!

Svar: JAA jag vet! Jag förstår inte vart veckorna och månaderna tar vägen. Inte längesen vi satt hos Anders syster och du hade några månader kvar och min var precis ny. Snart har jag en egen lite trollunge. Häftigt. Nja man strålar ju inte varje dag, men jag passar på att ta bilder de dagar jag gör de ;) Det är nog ingen idé att vara nervös, den väntar nog tiden ut... vore dock skönt att bli av med magen nu, det börjar bli tungt.
Ja babyshowern var jättemysigt, så kul att de ordande den. Jag tänkte skicka och fråga om du ville komma, men tänkte att det kommer bli för krångligt för dig och Ivar att komma, när vi bor så långt borta! Massa kramar till er <3
Linda Turesson

Kommentera här: