Ledsen för dålig uppdatering

Jag fick tillsägelse av min mamma att jag var dåligt på att uppdatera bloggen. Förlåt, men jag har jobbat 15-22.30 fredag-söndag och eftersom Tindra är bortrest över helgen så passade jag på att ta sovmorgon och småfixa lite innan jag började jobba. Så det har inte funnits så mycket att uppdatera om dessvärre. 
 
I fredags fick vi löning, vilket var efterlängtat men samtidigt så lyckades vi klara oss bra på det vi hade från lönen i december (trots att jag fick ca. 5000:- mindre än vanligt) Micke satte in 2000:- på matkontot och jag 0:- 
Vi brukar egentligen sätta in 1500:- var men vi lyckades faktiskt klara oss på dessa 2000:-, fick t.o.m 182:- över.
Detta pga. att vi gjorde matlista för hela månaden och veckohandlade, det gör mycket i plånboken, det gav dessutom matlådor nästan varje dag vilket innebar att vi slapp köpa luncher. Bra tips med andra ord! 
 
Som sagt så har jag sovit/vilat större delen av helgen när jag inte jobbat. Men jag har hunnit med lite här hemma, satt upp gardiner i båda fönstren (bara 3 veckor efter vi tog ner julgardinerna...) klippt isär vårt gamla lakan i mindre lakan (till bebisen) och tvättat dem. Tvättat den Baby Björn som jag köpte av Amanda, men eftersom jag fick en av min morbror så ska jag sälja den jag köpte. Sorterat papper, betalat räkningar.
Sen vet jag inte om jag skrev detta, men jag betalade ju sängen, sängramen (gaveln fick jag i 28-års present av Sabina, Emma J och Erika) madrasserna, bäddmadrassen, en byrå, tv-bänk samt annat smågrejs som man alltid hittar på mitt IKEA handla kort. Så jag har haft en rätt stor skuld där, samt ett dumt dumt kreditlån, som funnits kvar sen jag köpte en dator för typ 5-6 år sen, som aldrig blivit avbetald. Så jag tog ett större lån på ICA Banken (hade ju ett litet lån till kontantinsatsen där också) och betalade av alla dessa 3 lån och fick ett större lån. De 2 andra lånen hade en ränta på typ 19% och ICA Banken har 5%, vilket innebär att jag kommer få en mycket lägre månadskostnad samt mycket kortare betala tillbaka tid. Väldigt bra. Man kommer ju inte bli rik av att vara mammaledig direkt, så vi har planerat om vår månadsbudget lite inför detta. 
 
Ja som sagt så har jag har småfixat lite mellan sovandet och jobbandet, men inga större projekt. 
 
Idag så var både jag och Micke lediga så vi tog en långsovmorgon, eller Micke låg och fippla på mobilen och jag sov. Sen åt vi en sen frukost, runt 12.30, omelett och smootie. Riktigt gott. Sen småplockade jag ihop lite, jag har ju en liten dålig ovana att stöka ner (tycker Micke) så det låg lite pärmar, papper och saker från handväskan på köksbordet, så det tog jag reda på. Sen skrev vi matlista för 3 veckor framöver och gick och handlade inför denna vecka. Sen lagade Micke pannkakor idag, som vi åt med sylt och grädde. Mums
 
Nu sitter vi skavfötters i soffan med en varsin dator och surfar. Hehe, som vanligt! 
Ska strax stänga ner och mysa till en film. Imorgon jobbar jag 11-19:30 och efter de ska jag, Sabina, Mika och Emma A till Forresta och äta middag! Klä upp sig lite och äta på restaurang en vanlig tisdag sådär lyxigt! 
 
Ja just de jag har ju fotat spjälsängen för att visa hur den blev efter jag målade den helvit, samt så tog jag en mysbild på den lilles kläder i byrån. 
Den ser så mysig ut den där sängen. Dock så har jag inte köpt några täcken, kuddar eller sägkläder till varken den eller vagnen, då jag önskat mig sådant till babyshowern och avvaktar därför tills efter den. 
 
Avslutar detta inlägg med dessa fina bilder. Ha en trevlig kväll. 
 
 
Se så precis den fick plats där bredvid min sida, och snart så kommer någon sova gott där. 
 
 
Såhär såg den ut innan jag hittade penseln, här är den dock slipad, den var mörkbetsad innan 
 
 
Lådan med bodysar och strumpor 
 

Kommentera här: