Äntligen

Händer det lite grejer i Lill-Jonases. 
 
I tisdags så var det en lite depp dag, jag hade ingen lust/ork/motivation att göra något! Kände mig lite ledsen och ensam, en sån dag bara! 
Men på kvällen så blev jag gladare... 
 

Råkade beställa lite kläder... Behöver en ny vinterjacka då Emma "snott" min. Hon hade den förra vintern när jag var gravid och den inte passade och så ville hon behålla den! Jag förstår henne, den är verkligen skiitsnygg! Svårmatchat med rött bara... Och jag provade den förra veckan och den är tajt! 
Så hon får köpa den av mig så ska jag köpa en ny! Beställde 3 st olika, men 2 st i olika storlekar, jag tycker det är såå svårt med storlekar! Men jag får ju lite pengar för min gamla jacka + 500kr i rabatt :)  
 
Igår så var det en bättre dag, Micke åkte tidigt till jobbet, vid 6.30 tror jag och jag och Della klev upp redan kl 7 och åt frukost, strax efter kl 8 så svänger Astor in på gården, dom renoverar köket hemma så han vill inte vara hemma. Så då hälsade han på oss och hjälpte till att sätta upp gardiner i köket! 
 
 
Efter han åkt så åkte jag och Della till Bollnäs och mötte upp systrarna på Willys (skulle eg. med dem på Rusta och Dollars också men vi hann inte). 
Vi storhandlade till vår bakdag imorgon och jag köpte blöjor, barnmat, nappar osv. 
Sen åkte Emma och jobbade och Ida följde med oss hem, Micke var redan hemma från jobbet när vi kom och efter en stund dök även mamma upp :) 
Vi fikade och umgicks lite. 
Dom stannade inte så länge. Sen lagade jag mat, hemmagjord pyttipanna,  Micke sågade ur en bit ur taklisten där kopplingsdosorna ska vara, och på tal om dom! Posten har tappat bort dem!!! Dom blev skickade från Malmö i måndags, och borde varit framme tisdag-onsdag, så jag ringde dem och posten på onsdagkväll men de enda som gick att se var att etiketten var utskriven från firman jag beställde av! Var in idag igen och kikade och nu har paketet dykt upp i Gävle och blivit "inlämnat" där! Så de är ju tur. Kopplingsdosor för 1300kr. Men de tråkiga är ju att de inte hinner komma tills imorgon så jag fick "avboka" elektrikern så vi får inga uttag innan helgen! Såå surt. För de innebär, inga julstjärnor, inga gardiner, och vi kan inte möblera! Skittråkigt! 
Men men de kunde ju varit värre! 
 
Tillbaka till onsdag 
 
Efter middagen så dök Mickes bror David med fru Marie och barnen upp, Micke tog med ungarna på pingisträning och David och Marie stannade en stund! 
När dom hade åkt så la jag lillan och bestämd mig för att spraymåla min ram, lampfot och ljusstake! 
 






Gick hur bra som helst, höll till i snickarboden men tänkte inte på att använda munskydd så jag blev helt konstig i kroppen, seg lixom och ont i huvudet! Lite HÖG! (Vet inte hur det känns men de borde kännas så) 
Tog en dusch när Micke äntligen kom hem och mådde lite bättre! 
 
Idag så tog Micke en hemmadag för att fixa med pappersarbete osv. så vi tog sovmorgon till strax efter 8 och åt en lång frukost! Gick därför inte ut och la lillan förns efter 10 och hon tog lång tid på sig att somna, så strax innan halv 11 somna hon, vid 12 så kom Astor med blommor, en snöglob med musik till Della och Mums Mums så vi fikade och sen hjälptes vi åt att sätta upp hyllor på Dellas rum och i badrummet medans Micke jobbade. 
 
 
 
Jag glömde dock ta bild på när det var klart. Sen vid halv 2 så vaknade lillan. Sov över 3 timmar ute i blåsten i vagnen (blåste inget där utan var varmt och skönt) 
Sen skyndade Astor därifrån, han tyckte nog de räckte med jobb! Och så kom Ida förbi. Hon passade Della så jag kunde fixa garderoberna, satt i hyllplan och lagt in kläder! 
Fått riktigt mycket gjort idag! Såå skönt! Ida åkte vid 17 för hon skulle på engelska lektion, jag fortsatte med kläderna och Micke tog Della och lagade mat! Sen var jag på Ica och hämta ut min jackor! Skitsnygga allihopa! Men jag vet inte vilken jag ska ta än... Ska prova imorgon men nå bättre byxor än mjukisbyxor! 
 
Som sagt imorgon blir det bakdag hos Emma så det är väl dags att sova. 
Jag, Ida och Della som ska dit och baka massor av saker. 
Emma fyller ju år på tisdag, så hon behöver fika tills festen på lördag och kalaset på tisdag! 
 
God natt 
 
Bjuder på en bild på lillsötan (som farmor säger) 
 
1 Emma:

skriven

Finaste Della! Ni verkar få lite gjort iaf, fast att ni inte har el överallt...

Kommentera här: