Vi har nästan el

Elektrikern kom imorse vid 7.50 ca. 20 minuter sen. Vi tog ett varv i huset och jag förklarade hur och vart vi ville ha allt! Frågade honom hur lång tid han trodde att det skulle ta "kommer det ta nån dag eller!?" han sa typ 2 dagar i telefonen, och han svarar "nja det tar nog någon dag till". 
Han blev klar med sovrummet, köket, hallen och drog alla kablar klara till vardagsrummet och glasverandan! 
Så de han har kvar är att koppla ihop de kablarna med kopplingsdosor, som jag fick beställa idag, det var nämligen tänkt att det skulle dras via golvet men där sitter det rör till elementen nu. 
 

Så det är minst en halv men högst en dags jobb kvar. Nu var han tyvärr upptagen onsdag och torsdag och imorgon kommer inte kopplingsdosorna förns mitt på dagen/em så då går de inte, men han kunde på fredag. Så till helgen har vi el i alla rum (som används, vi väntar med snickarboa som inte är inredd än). 
 
Jag fick också hjälpa till, så jag drog borta gamla ledningar, höll på i 2 timmar medans Della sov sin förmiddagslur. Jag som är höjdrädd stod där upp längst upp på stegen och rök kabel med tång. Det var riktigt jobbigt och svårt att få tag och dra bort dem! 
 
 
När Della sen vaknade så var jag med henne och framåt em när hon skulle sova igen så tog vi en tur med vagnen och Tindra till skogen där vi plockade mossa och tre småa granar! 
Jag som de senaste åren fått köpa mossa på Ica för typ 19:90kr påsen. Har nu typ mossa för 2-300kr i en stor påse på glasverandan. Helen ville nog ha och systrarna också så jag passade på att ta mycket när jag ändå var iväg! 
Sen så lagade jag mat, älgkött och potatisgratäng, de enda typ som fanns hemma, köpte det tills när vi skulle bo här en helg, men det blev bara en natt, ja det funkar med sån lyxmiddag en vanlig måndag också ;) 
 
Sen så satte jag upp en gardin... 
 

Ja bara en, den andra ligger här på en byrå. Det blev inte så bra med konischen (inte en aning om hur det stavas) gardingrejjen längst upp med småa hakar i, så jag väntar och ser hur jag ska göra... Hade varit bättre med vanlig gardinstång! Ja vi får se! 
 
Della somnade för ca. 30 min sen, men hon vaknade nyss till och var ledsen, jag gav henne nappen så hon somnade om. Micke är och handlar, får se om jag ska ta tag i något projekt... 
 
• Limma fast tapet (förra ägaren hade struntat i att limma längst upp där elkabeln till elementet på Dellas rum satt så man skulle kunna dra bort den kabeln när man tog bort elelementet) 
• Dra bort fler gamla elledningar ( Har två kvar att dra bort i hallen) 
• Sätta upp gardiner 
• Kika efter present till syster Emma som fyller 27 år den 3 december (inte hittat något än!!!) 
• Diska efter maten 
• Skicka in ny offert förfrågan ang. vattenfilter till aquaexpert (fick ju aldrig någon svar på den förra förfrågningen) 
• Sortera kläder 
• Spraya min mässinglampa och badrumsspegel svarta (Micke köpte sprayfärg idag så jag har lite svårt att bärga mig) 
 
 
Shiit vilken lista det blev... kommer bara på mer och mer medans jag skriver också! Det är ju såklart mycket mer men jag slutar att skriva nu :P 
Jag ska skriva ner allt på ett papper istället, som ska göras i huset och försöka få någon struktur och överblick och se vad som är prio och vad som kan vänta!
Emma bjöd med mig på fika på Camillas nya fik "mormors café" i Edsbyn imorgon men dels så kommer DHL eller nej UPS heter dom nog med min kinagardiner plus att jag har sååå mycket att göra! Ska bli skönt när elektrikern är helt klar så vi kan ställa tillbaka soffan och möblera och piffa till med kuddar, sätta upp adventsstjärnor osv. Ska bli såå grymt kul att julpynta i år... Se där kom på en till sak 
 
• Inventera julsakerna 
 
Ja ni ser, ingen tid för nå fika inte! 

Kommentera här: