Helgen försvann fort

Fredagen rusade iväg, Micke kom hem efter halva dagen så vi fixade lite i huset sen åkte vi till Långhed för vi skulle låna Astors släpvagn för att kunna hämta garderoberna jag köpte. Tyvärr så hade Astor en bandsåg på den så jag ringde min morbror och fick låna hans. 
Men innan vi kunde åka så lära Micke iväg och hämta upp en leverans från sitt jobb så kom till Knagga, och dom ville inte ha det där. Han passade även på att köpa råttfällor, för jag har hittat bajs i köksskåpen, vardagsrummet och badrummet! Såååå äckligt! Så fixade han med de, så vi kom iväg till Voxna-bruk, där garderoberna fanns, lite senare än planerat. Stannade efter de till hos mormor och morfar i Voxna, även älskade moster Eva var där! 
 
 
Hon och mormor var förresten och hälsade på oss i huset på torsdagskvällen. 
Sen åkte vi och bar i garderoberna i Lill-Jonases, skiittunga, men vi klarat. 
 
Lördagen så var Micke till Iggesund och spelade pingis, vann alla matcher! Jag, Helen och Della var till Bollnäs och köpte present till Aaron (Mickes brors son) och på Dollar och köpte lite bra att ha saker. Stannade även till på Runemo byagård där de hade en barnloppis, jag köpte en julklänning och en dress med jacka och byxor till Della tills våren. 
Sen åkte vi på 8-års kalas i Fanjunkars och grillade korv och åt tårta. 
Efter de så for vi till Edsbyn och lämnade tillbaka släpvagnen. Stannade hos dem en stund och myste lite med deras små (inte längre ioförsig) barn! 
Sen hem till Långhed och Micke däckade runt kl 20.30. Själv satt jag uppe med Helen och kollade på tv till runt 22. 
 
Jag hjälpte moster att rösta på sin favorit 

Söndag (idag) Jag fick sovmorgon till 9 (eg. 10) och Micke tog lillan och gav henne gröt och åkte till huset. Jag kom dit några timmar efter, fixade lite här hemma och var på Hemköp och handlade lite. Kom till huset, hann vara där i max 10 minuter. Jag ville bestämma för mycket så vi kom lite i luven på varann. Micke tyckte jag var i vägen och han kunde få mer gjort utan mig där! Så jag åkte därifrån! Åkte till Långhed och la mig och sov! 
Det har varit en lång lång vecka, vi är båda trötta och slitna och jag vill helst få klart huset så vi kan flytta in någongång och så är jag irriterad på de äckliga råttorna så det blev väl för mycket. Men så kan det väl vara ibland. Huvudsaken är att vi är sams nu. 
 
Vi var dit en vända sen på eftermiddagen med ett bord och två stolar (ska dit med 4 till någon dag) så vi har någon tillfällig plats att sitta och äta vid. 
 
Men nu är det läggdags. Vi har ialf krypit ner under täcket och ska kika på en film. Får se vem som somnar först, det brukade vara Micke men på senare tid har det varit jag... 
 
God natt 

Kommentera här: