Innan julen

Stress, stress, stress. Å ändå är jag arbetslös! 
 
Kom ju hem från Sundsvall på torsdagskvällen, jag gjorde pannkakor till mig och Della och sen satte vi oss i soffan och kikade på "Ensam hemma" filmen, men vi orkade inte kolla på hela, så vi gick och la oss. 
 
Fredagen så skjutsade jag lillan till förskolan till kl 9 och medans hon var där så hämtade ut nya basen till babyskyddet på Ica, handlade lite frukostgrejer, skrev adresser på alla julkort och postade de som skulle långvägar (resten delade jag ut) och så packade jag basen som var fel och tog med det till Ica och skickade tillbaka de när jag sen hämtade henne vid 14. 
Micke ringde på kvällen och sa att han skulle komma hem på lördagen istället för söndagen så jag grät några tårar av lycka. 
 
Lördagen så var mamma och pappa barnvakt, så dom kom vid 7.10 och jag jobbade 8-14, sen iväg och kikade på en växasäng som jag hittat på köp och sälj på Facebook, och den var suuperfin. 
Kom hem runt kl 15, strax efter Mikael. Då var Ida, Emma och deras kompis Joel här och lämnade tillbaka släpvagnen som dom lånat för att skjutsa Idas saker till hennes nya lgh. 
Mamma och pappa stannade till strax efter 15.30 och efter de så åkte vi till Långhed för Micke hade hjälp Astor att köpa en present till Helen, som fyller i januari, men han var ivrig och ville ge den på en gång den var inhandlad. 
Så vi åkte dit med den och fick middag på köpet. 
Sen så åkte vi till Idas nya lgh och hjälpte henne med det sista på sängen så Emma och Joel kunde åka på fest, sen hem och stupa i säng. 
 
Söndagen jobbade jag 8-15, sen åkte jag förbi Ida direkt efter jobbet och hjälpte henne att montera en byrå och flytta på sängen. 
 
Måndagen så var jag faktiskt ledig och när vi vaknade så hade det kommit massor av snö, så jag och lillan gick ut och lekte lite i snön efter frukosten.
 
 
Sen så passade jag på att städa hela huset, dammsög och våttorkade. Kokade skinkan och slog in alla paket.
Kom i säng kl 00.30 
 
Tisdagen så klev jag upp kl 5, typ 10-15 minuter innan klockan ringde, hängde en tvätt, tvättade en maskin och hängde den, städade badrummet, packade alla inslagna julklappar i säckarna och sen så jobbade jag 8-13.
Micke kom in på jobbet när jag precis slutat och sa hej och jag köpte lite saker inför uppesittarkvällen, en Bingolott och och en skumtomte till alla, och så köpte jag några sista klappar till Ida och sen så mötte jag upp Emma och Ida på stan, kom in på Åhléns och ringde Emma som inte svarade, men precis så såg jag dem, så jag gick efter dem från Åhléns till Såfin (ni som vet vart de ligger i Bollnäs vet att det är en 2-300 meter kanske...!?) innan dom upptäckte mig! Sen så åkte jag hem och fixade lite hemma, Micke kom hem strax efter mig och hjälpte till att röja lite, sen så hämtade han lillan i Långhed och kom sen hem och fixade maten inför uppesittarkvällen. Vid 18 så kom mamma, pappa, Emma, Ida, Eva och mormor hit och åt älgstek/gryta och klyftpotatis med oss. Vi spelade spel, på hästar och Bingolotto, men den enda som vann något var mamma som vann 100 kr på Bingon... 
Strax efter kl 00 så åkte de sista hem och vi kom i säng kl 00.30 även denna kväll... 

Kommentera här: