Sjukstuga delux

Jag fick nog värsta influensan, mådde bra i måndags, men sen kom det tillbaka på kvällen, mådde bra på tisdagsmorgonen men sen kom det tillbaka på förmiddagen... Har svettats ur febern i 3 nätter, men den kommer bara tillbaka, och huvudvärken har varit hemsk. Ringde Micke igår em, när han aldrig kom hem, då var det Astor som svarade så då var han där och fixade något, så då bröt jag ihop och började gråta. Stakars Astor... han blev väl helt förskräckt när jag lät sådär, men till mitt försvar så hade jag nyligen slagit huvudet i microluckan och ja jag mådde helt enkelt skit. Och när någon då frågar "Men lilla gumman hur mår du?" Då kan man inte hålla tårarna borta. Inte ofta jag gråter, men denna sjudomsperiod har jag gråtit för minsta lilla. 

Orkade inget igår, lillan var ialf på strålande humör och underhöll sig själv på golvet. Men så hittade hon blommorna som står i hörnet på golvet och det var riktigt kul att ösa ur och smeta ut på golvet, framsteg dock då hon inte åt av det! Tvättade av henne och byggde en mur av vårt gammla vardagsrumsbord. 
 
Astor skickade med Micke en dos starkare alvedon, så jag sov en timme när Micke kom hem och mådde faktiskt mycket bättre efter den stunden. Fick i mig mat och orkade tillochmed göra klart min ansökan på ett annat likande de tidigare jobbet jag sökte (jag ska skriva en update om de jobbet efter detta inlägg tänkte jag).
 
Idag så mår jag bra igen, har fortfarande väldigt ont i huvud och ner i nacken och har väldigt svårt att böja mig ner och plocka upp saker på golvet, så lillans saker får ligga där dom är. Det får vara lite stökigt. Men jag ska plocka lite med det jag orkar sen, ev. slänga in en laddning i tvättmaskinen.
 
 
Såhär ser nämligen vår tvättkorg ut just nu... Jag har inte orkat! Men kanske idag. 
 
I övrigt så blir det inte många knopp gjorda idag, skulle ha följt med Emma till Bollnäs men jag känner att jag behöver vara hemma och vila upp mig, även om jag mår rätt så okej, så blir jag svettig så fort jag gör något ansträngande. 
 
Har några saker att ta tag i, ska maila en kille ang. en felaktig faktura. Vi fick en prisuppgift på ett vattenfilter för att få bort problemet med nicklet, när vi sen får fakturan så är den nästan 5000:- dyrare än vad han har sagt till mig. Så vi betalade in summan han sagt till oss och bestred resterande belopp. Mailade det till honom för 2 månader sen och så skulle han "kolla upp det under dagen och rätta till det", efter de så hörde jag inget mer så jag antog att han hade rättat till det. Men nu för några dagar sedan så fick vi en betalningspåminnelse. Så nu har jag haft ont i magen ända sen den kom, jag trodde att han skulle fixa till det så att det blev som han sa ifrån början. 
Jag är en rätt så konflikträdd person och HATAR att påpeka fel, bestrida saker, göra mig "ovän" med någon.
Då håller jag hellre käften! Ja jag är lite av en fegis kan man säga. 
Men med ett hus som håller på och renoveras, och en och en halv lön (min föräldrapenning är inte mycket att hurra över) så har vi ju så att vi klarar oss och kan leva rätt så gott utan att behöva vända på varje krona. Men vi har ju inte mycket över att kunna spara till oväntade utgifter så 5000:- är ganska mycket pengar då!
Finns roligare saker att lägga dom pengarna på än en koppling till ett vattenfilter. 
Så jag måste ta mig i kragen och maila honom! Jag hoppades verkligen att jag skulle slippa ta detta ända till ARN. 
I övrigt så är rörmokare väldigt dyra, fick fakturan på när dom var hit och fixade när vi blev utan värme och vatten för någon vecka sen, och den fakturan var på typ 4300:- för några timmars pillande. Och då är det ändå efter ROT-avdraget. Helt sjukt.  
 
Nej jag ska ta och röja ihop efter frukosten och börja på nästa inlägg! 
 

Kommentera här: