Intensiv gårdag

Tisdag. 
Jobbade först 7-15. Hade upplärning på kassakontoret, påfyllning av cigg/snusskåpet och tidningarna då jag ska sköta allt det i sommar när alla ordinarieär är på semester! Jag har ju gjort allt förr men det är ändå mycket nytt såklart. Jag ska ha en till upplärning av öppning och kassakontoret på torsdag och nästa vecka så börjar jag på riktigt. Det är inte riktigt heltid, utan mer 75% men vissa veckor blir 100%. Men det ska bli skönt att de flesta veckorna så jobbar jag 4 dagar och är ledig tre. 

Åkte direkt efter jobbet till gymmet, tränade intensivt i ca. 45 min, rodde bla 1000 m x 3, gjorde 135 pilates höftlyft ( inte på en gång såklart) och 135 nå liknande rygglyft fast diagonalt, en arm och ett ben i taget, först upp sen ut sen tillbaka och ner! Det var min läxa från PT:n som jag fortfarande träffar typ en gång i veckan men inte skriver om! Har haft ett kort uppehåll efter min födelsedag för veckan efter var det vårruset och veckan efter var Della typ magsjuk, jättejättelös men ungen kräka och veckan efter bara gick av farten, och då efterlyste PT:n mig på Facebook! 

Tog en snabb dusch på gymmet och åkte till Fanjunkars och hämtade Matilda och Wilma som skulle vara barnvakt och sova över.

För sen mellan 18-20 hade vi vårt första föräldramöte på Dellas förskola! Där Helen gick igenom alla viktiga saker inför när lillan (och de andra) ska börja i höst! Ett riktigt givande möte, så kul att se Helen sitta där och berätta. Hon är så duktig och professionell min fina svärmor. 

Det drog ut lite på tiden så kl var närmare 21 när vi kom hem och kusinerna satt så fint i soffan med Della i mitten och kollade på film. 

Onsdag.
En betydligt lugnare dag, lillan vaknade vid 5.30 så jag hämtade henne och tog in henne till oss och efter de så somnade hon om i min famn och sov till kl. 7. 
Hon och Micke klev upp och åt frukost och jag låg och drog mig. 
När Della sen traskade iväg och öppnar dörren till vardagsrummet så ger hon ifrån sig ett glädjetjutt när hon ser att storkusinerna är kvar! 
Astor kom också förbi på ett besök och hon blev lika glad då!

14-15 så hade jag min sista PT-timme, har bara en halvtimme kvar på klippkortet men blev erbjuden att köpa ett nytt billigare, så vi får se hur jag gör! 

Kom hem och myste med tjejerna i soffan, råkade t.o.m somna till nån minut men det var någon som hoppade på mig så det blev en kort tupplur.
När Micke kom hem så hjälptes vi åt att laga tacos :) 

Sen kom tjejernas mamma Marie och hämtade dem, Micke plockade undan maten och jag hängde tvätt! 
Sen så kollade vi på ett avsnitt Orange is the new black och nu ligger jag nyduschad i en nybäddan säng och ska försöka sova någon timme ialf, jobbar 6.30-17 imorgon, får se hur jag mår efter de långpasset...

God natt 







Kommentera här: