Kidnappad

(Jag började på detta inlägg i blogg.se appen, men allt försvann och jag blev såå less så jag har inte orkat skriva förns nu... därför det inte kommit några inlägg efter heller. För jag ville skriva detta som att det var samma dag!)
 
Micke är ledig onsdag till söndag denna, så igår på torsdagen, som var kristi himmelsfärd, så föreslog Micke att vi på fredagen (idag) skulle åka till Sågmyra och gå på Lager 157 och åka till Borlänge och gå på IKEA.
Jättebra idé tyckte jag och började skriva på en inköpslista! 
 
På morgonen så packade vi med lillans saker som vanligt och åkte iväg. Skulle lämna Tindra hos Emma på hälsocentralen där hon var och skulle ta prover. Hon skulle få komma in kl 9:40 så vi skulle ses kl 9:45 men hon fick inte komma in förns kl 10.20, så vi blev sittandes där en stund på parkeringen men till slut så kom vi iväg! 
 
På vägen upp så säger Micke "Jag har alltid så dåligt samvete för att jag aldrig stannar till hos din mamma när jag åker förbi, ska vi inte stanna till och ta en kopp kaffe?" 
"Öh okej!?", svarade jag och tänkte att vi kanske borde åka för att hinna fram i tid när vi var så sena. 
 
Efter nån kilometer så säger Micke, "Nej vi måste verkligen stanna hos din mamma, jag måste gå på toan".
"Ja okej stanna då, så kan vi ge Della lunch och jag skulle också behöva gå på toan".
 
Jag säger till Micke att vi kanske borde lämna Della hos mamma för att få lite lugn och ro att shoppa, fast nej då kommer jag sakna henne så mycket! 
 
Så vi stannade till i Voxna och när vi kommer fram så säger mamma till Della "Åh ska du vara med mormor idag!?" 
(Vid det här laget så borde jag ju verklugen fatta något men nej...)
"Öh jaha, ja vi tänkte ju ge henne mat här och ta med henne men hon kanske ska vara här då...?" säger jag till Micke. (eftersom jag nämde de i bilen) 
"Ja eller så följer jag med", säger mamma (som jag tror försöker rädda situationen) 
"Ja det kan du ju också göra, vi ska på lager 157 och till Borlänge", säger jag (som inte tror att hon vet vart vi ska)
"Ja vi får se, vi matar henne nu så får jag fundera", säger mamma
 
Vi värmde maten och mamma matade henne och jag gick på toaletten, då hör jag att det kommer någon på trappan och tror att det är mormor som kommer ner och hälsar på, men jag hör ingen som pratar när dörren öppnas men så hör jag massa fnissande och förstår att något lurt är på gång... 
 
Kommer ut från toan och där står systrarna och Åke... Då har dom tydligen planerat att kidnappa mig och hitta på massa roligheter :) 
 
Då går det ju upp ett ljus för mig, först igår när Micke sa vi skulle iväg och shoppa så sa han att vi kanske ska fråga din mamma om hon vill vara hundvakt åt Tindra, men jag tyckte att Emma var en bättre idé, så jag frågade henne utifall hon ville köra hundtricket på byn, sen när vi lämnat av Tindra på hälsocentralen så säger jag, men ska vi inte svänga höger här om vi ska iväg, men nej säger Micke, denna väg är lika lång (det är den inte) och jag är så less på att åka faluvägen. Och sen allt "tjatt" om att åka in till mamma och fika. (Och han behövde inte ens på toan) Och Emma satt på hälsocentralen och var stressad för att hon aldrig fick komma in och ta proverna och jag säger "men vadå du har ju ändå inget inplanerat idag, du ska ju bara vara med Tindra!"
 
Att jag inte misstänkte något konstigt är för mig en gåta! 
 
 
Jag fick en skiitsnygg keps och en goodiebag med massa godis och så åkte vi...
 
Vi åkte till Rättvik och började dagen med Rodel, jag och Micke var ett lag och Emma och Ida var ett lag och Åke kollade på och fotade, E och I vann första turen och jag och M andra. Sen tävlade jag och Ida också, och det var sjuukt jämt men Ida var nog 1 halv sek före mig :P (men det var för att jag körde på en klocka, som tillhörde Emma, som killen som jobbade där upp fick plocka upp på vägen ner för jag hann inte stanna) 
 
Efter de så åt vi en lätt lunch i backen. 
 
Nästa aktivitet var Gokart, (jag har aldrig kört sånhär riktig Gokart, bara mindre på Leksands sommarland) och vi åkte tre heat, första var 5 varv och de andra två var 8 varv och det tog en timme att åka och sista var finalen. Micke vann, Åke kom tvåa, Ida kom trea, jag kom fyra och Emma kom sist. 
Det var sååå sjukt kul så jag hoppas att vi kan göra det nå mer i sommar :) 
 
 
Det regnade lite lätt under dagen så vi var lite blöta, hungriga och väldigt trötta efter Gokarten så vi åkte till en pizzeria och åt tidig middag. 
 
Efter de så tog vi ändå en tur till lager 157 (för jag var ju inställd på att få köpa lite nya kläder) och så shoppade vi en stund och sen så åkte vi hemöver. 
 
Hämtade upp lillan hos mamma/mormor och åkte sen hem till Lill-Jonases, trött men suuperglad! 
 
Emma berättade ju på min födelsedag att hon egentligen hade velat gör detta på dagen när jag fyllde år eller dagen innan, men då var vi så inne i renoveringen av nya sovrummet, så det hade inte funkat! 
Men jag trodde ju inte att det skulle bli av, men åh så glad jag är att dom fixade detta! 
 
Tack älskade sambo, systrar och svåger 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: