Ljusdal

Idag så skulle Micke till Ljusdal och jobba och eftersom skatteåterbäringen kommit så ville jag och lillan följa med, för jag hade sett en jättefin Vintage affär som låg där. Gamla Stans Vintage
 
Vi kom dit runt kl 10 och inga affärer öppnade förns klockan 11, förutom Coop, Lidl och en typ Vero Moda affär, köpte vatten på Coop och tänkte promenera bort till Vintage affären men ser då i fönstret på Vero Moda affären att det hänger en snygg jacka där, till halva priset, så jag har ju inget annat val än att gå in och prova den :) 
Sitter perfekt och 350:- istället för 700:- känns inte helt fel. 
Efter de fyndet så promenerade vi mot Gamla stan, stannade till på Lidl och köpte russin till lillan, plus att jag hittade lite fler bra-att-ha-saker, en hamburgarepress och en ringklocka till dörren b.l.a. 
 
På Gamla Stans Vintage så hittade jag ett stort D (för Della såklart) och ska jag dit nåmer så ska jag även köpa T:et (för Tindra och Turesson men de blev nog dyrt denna gång) som jag satte upp i fönstret i matsalen! 
Köpte även en mintgrön termos (passar perfekt i köket), en resväska till lillan, en tröja till mig och tre vykort! 
 
 
 
(Samtliga bilder är lånade från internet) 
 
Sen gick vi in på en annan secondhand där jag köpte två zink fat för 10:- styck (ett ställde jag vid diskhon och har diskmedel osv. på och en hamnade på köksön men blockljus) och en stolsmadrass för 25:- att ha på bänken ute på glasverandan (men tyvärr så var den för kort) hann även in en snabbis på Röda korset och där hittade jag ett marmorfat med handtag för 25:- 
 
(Lånad bild på marmorfat utan handtag)
 
En riktigt lyckad dag med andra ord :) 
 
 
 

Kommentera här: