PT pass ett

Hade ju en prova-på PT-timme i måndags och har haft sån jobbig träningsvärk sen dess, ändå så tränade jag inte så mycket, utan bara testade på lite övningar. Var iväg och hade min första riktiga PT-timme idag.
Sååå sjukt jobbigt, men riktigt kul! 

Warmup

Crosstraineer 5 minuter

Skill

GHD (glute-ham developer) Situps 3*10 stycken 
Asjobbiga
Pull ups 3*7 stycken
Ännu mera asjobbiga
1 * Max 
Minns jag inte ens vad det var... så förmodligen extremt jobbigt

Workout Of the Day (WOD)

Block 1
Push press 10 stycken * 20kg (Totalt 100 stycken
V-situps 10 stycken (Totalt 100 stycken)
Emom (Every minute on the minute) i 10 minuter 

Jag började på minuten med 10 stycken puch press med en skivstång, gick sedan ner och gjorde 10 stycken V-situps, när klockan slog över på en ny minut så skulle jag börja om från början, ju snabbare jag var dessto längre fick jag alltså vila. Fick vila typ 5 sek första gångerna men sen fick jag in tekniken och blev snabbare och snabbare för varje gång. 

 

Block 2

100 airsquats 
100 squats med andra ord

 

Hemläxa 

Göra ett grupppass antingen Quren mixen torsdag 18.00-19.00 eller Happy Hour fredag 16.00-17.00
Happy Hour är en timme med ett överraskningspass.

PW 1 timme på söndag

Drick mer vatten, 2-3 liter per dag och inte dricka i samband med mat, för tydligen så förbränns maten i magen svårare om det är massa vätska med, så då ska man helst bara sippra lite vatten om man är törstig och dricka ca. en halvtimme efter maten. 

 

Kommentera här: