Sovrummet - före och efter

Har ju lovat er lite före och efter bilder på nya sovrummet så här kommer de! 
 
Från början så var hela rummet BRUNT, taket, väggarna, garderoberna och golvet hade en skitsnygg brun-gul-orange ton...
 


Det fanns två ingångar till rummet, men den ena var igenbyggd från vardagsrummet så vi byggde igen den från detta håll också...
 
 
Det satt även ett väggskåp uppe på väggen, som vi tänkte behålla till förvaring...
 


men vi bestämde oss för att ta ner det och vi är såå glada för att vi gjorde de för rummet blev mycket större.
Jag och Micke lyckades med kofot att ta ner det, men de vägde ton så Micke fick hjälp av David och/eller Astor att bära ut de för jag orkade inte. 



Bakom ena elementet (som vi satt dit innan vi flyttade in) så satt jättefin "snickarglädje", men bakom de andra så satt en masonitskiva och vi tänkte inte på det innan vi satte in elementen eftersom vi inte hade bott i huset och detta rum var fullt med "skit" och bråte så hade vi inte tänkt på att ta bort masoniten, men jag blev såå nyfiken så jag bröt försiktigt ut ett hörn och ja visst så fanns det snickarglädje där också... men med ett element och rör fastsatt på det så trodde jag aldrig att vi skulle få fram de, men Micke och Astor lyckades att fixa de också.
 
Så jag målade det vitt...
 


 Micke och Astor satte upp nytt tak under några helger! 

 
 
Och den 21 februari så tapetserade jag och Emma väggarna! 
 
 
 
Här stod det en gammal vedspis som vi tog bort, vi funderade vad vi skulle göra där och kände att det skulle bli lite tråkigt att bara mura över teglet så vi gjorde en egen öppen spis... 
 
Eller ja Micke och Astor gjorde en...
 






 
Den 16 maj blev de "färdigt" och vi flyttade in alla möbler och sov där första natten!
Det är fortfarande inte helt klart, det var en fönsterbräda som fattades som Astor satt dit nu under veckan, men den och dörrkarmen ska målas, därför det sitter maskeringstejp runt dörren, men vi är jättenöjda!
Det är ett såå mysigt, fint och ljust rum. Rullgardiner är inköpta men ännu inte uppsatta, men det är ju bra att vakna tidigt ;)
 
 






 
 
Med möbler 
 








 
 
 
1 Helena:

skriven

Det blev ju skitsnyggt!! 😊 Kul att komma och kika sen 😊 vill ha bilder på matrummet också 😊

Svar: Tack 😄 Ja jag ska fixa bilder på de också 😊
Linda

2 Emma:

skriven

Så snyggt det blev :D Nu måste jag snart ta mig uppåt landet och hälsa på :)

Kommentera här: