En sak i taget

Ja det här med att göra en sak i taget verkar helt omöjligt... 

Jag är oftast alltid redan inne på nästa projekt när de första knappt börjat och Micke tycker att jag ska koncentrera mig på de jag håller på med, men det går inte. Som just nu, Wille har somnat, hemmet är ett kaos, jag springer igenom alla rum och håller på med småplock, in med en hög i maskinen, gör något annat, plockar fram stolar, slänger in en till hög... inte undra på att det aldrig blir städat eller tvättat när jag hela tiden hittar något annat att göra emellan! 
 
Ta detta med renoveringen av huset, vi hade knappt skrapat en tiondel när jag började fundera på övervåningen och ringde hit en snickare som har kollat på de rum vi behöver hjälp med, kallvinden som ska bli två barnrum och de gamla köket som ska bli ett badrum med tvättstuga. Jag har sååå mycket ideér och funderingar och allt bara snurrar i huvudet! Men förhoppningsvis så ska vi börja på med övervåningen till hösten :D Yeej! 
Jag bara längtar tills att få inreda barnens rum, vårt sovrum, få ett badkar, torktumlare, större plats för en torkställning, göra en tavelvägg i trappen, göra om Dellas nuvarande rum till ett kontor, ha en enormt stor kristallkrona i trappan, ha en stooor garderob i sovrummet. Ja listan är lång... 
 
Rummen till höger på planritningen som jag påbörjat är just nu ett stort oisolerat rum, så det ska vi få hjälp med att isolera, bygga vägg, lägga golv och tak. 
 
Just nu så ser det ut såhär där
 
 
 
Och på dessa bilder under ska det bli badrum (syns längst ner till vänster på planritningen)
Väggen till vänster ska rivas så det blir ett stort rum, längst in där så har det funnits en toalett, så det finns förberett för att dra nya rör osv. Vilken är en liten fördel. 
 


 
Rummet som syns innanför på bilden ovan ska bli mitt och Mickes sovrum (dörren ska dock byggas igen) 
 
Här nedan kommer bilder på hur det ser ut nu... Mot snetaket ska det bli garderober! 
 



Sängen är tyvärr inte vår
 
Rummet ni ser till höger ska bli en en liten myshörna med soffa och tv. 
På bilderna nedan ser ni hur det ser ut nu. 
 
 
 
Dörröppningen till höger på bilden ovan ska bort så det ska bli helt öppen samt att det ska tas ut för en dörr till ena barnrummet rakt fram. 
 
Det enda jag inte har en bild på just nu är trappan och hallen ska fixa de... men nu vaknade Wille så jag ska avrunda detta inlägg! 
1 Sofie häll :

skriven

Gud så roligt med nytt! 😄 vi ska oxå till i höst med att inreda övervåningen 😄 det ser typ lika ut som på eran kallvind, vi har två rum uppe men ska bli 4 st och toa och en skrubb :) kul med projekt

Svar: Ja det ska bli såå kul att få inreda övervåningen och få lite extra rum. Vill ju att barnen ska få ett varsitt rum. Skoj för er också. Vart har ni hus någonstans? Lära in på din Instagram och kika lite, underbara bilder ^^, Blir riktigt fint!
Linda

2 Sofie :

skriven

Vi tänker lika att vi ska ha barnrum och fixa till med toa uppe :) just nu bor Vidar med oss så det behövs fler rum ;) Ja vi bor i gäddvik typ :)

Svar: Ja Della har ju ett pytterum och Wille inget, dock är han ju lite ön men vi vill ändå ha en rum åt honom inom ett år ialf, Della var runt året när hon flyttade in i eget. Du har ingen blogg där man kan följa er renovering? :D
Linda

3 Sofie:

skriven

Ja man vill ju att dom ska ha eget med alla saker och lära sig sova själv :) Vidar hade eget rum när vi bodde i lägenhet men nu blev det såhär så länge tills rummen är klar uppe :) nej ingen blogg, kör med instagram 😉 åkte förbi erat hus i helgen och det kommer ju bli super snyggt när det är målat 😄

Kommentera här: