Senaste shoppingen

I lördags så kände jag mig rätt less på att bara vara hemma och strossa runt i mjukiskläder så jag och Wille bestämde oss för att åka till Söderhamn medans Micke spelade pingis och Della var hos farmor och farfar. 
Jag lyckades övertala mina systrar att följa med! Vi började med stan och åt en jättegod tacotallrik på ett café och jag ammade Wille och sen besökte vi H&M där jag skulle köpa skor till Della men dom fanns inte inne så jag köpte två klänningar till henne och en tröja till mig. 
Hann inte med något mer så vi åkte ut till e-center och kikade lite på skor och sen besökte vi Lekia (gamla barnens hus och Childrenshouse.se, de mest irriterande namn på en fysisk butik jag vet, man kan ju inte ha .se i ett butiksnamn!!!) Där köpte jag engångsartiklar för 10:- förpackningen till Dellas kalas nästa helg samt en amningströja för halva priset! 
 
Sen var vi ner på själva köpcentret där jag byte ut lite kläder som Wille fått i present av David, Marie och barnen från Lindex. Fick tre par byxor och tre par bodys i stl 56 men han har redan så mycket i den storleken, presenter och ärvt efter Della så jag byte det till stl 68 så han har något att växa i. Köpte även två par strumpor till honom och tre par trosor till mig! Sen så var vi in en vända på Coop och handlade lite mat. Sen åkte vi hem! 
 
Lördagnatt så hittade jag ett tips på Instagram att det var 15% rabatt på Babyland.se så jag beställde den sulkyn som jag skrev om tidigare, blev bara 1700:- med rabatten. Valde dock en svart, köpte även en ny skötväska och några napphållare och haklappar åt Wille! 
 
Beställde även de nya vår/sommarskorna till Della från H&M samt lite kläder till Wille och kläder och en baddräkt till Della från Next! 
 
Sen igår efter att ha läst era kommentarer från vagninlägget så blev jag mer förvirrad och fick beslutsångest så jag kikade runt lite på blocket och fick se en annons från babyexperten i Stockholm ang. den nya double viking 735 så jag mailade och frågade om dom hade någon annan årsmodell inne och vad den isf. kostade och jag fick till svar att dom hade chassin från 2014 på kampanj med 30% rabatt för 2520:- 
Så jag ringde Micke på engång och han sa ja till att köpa så jag ringde och bad dem lägga undan ett till mig :) För Micke åker ner på utbildning idag så då kan han köpa det! 
 
 
Så sulkyn som är beställd och finns sen igår em att hämta på Knagga ska skickas tillbaka. 
Och det känns sååå bra att fått tag i ett så pass billigt nytt dubbelchassi! Nu kommer jag kunna gå på promenader med båda två! 
Får se om vi i framtiden köper en billig sulky att ha med på resor. 
 
Ja det är kul att shoppa ;) Tur jag har en så förstående sambo! 
1 Anna:

skriven

Perfekt juh att ni får ihop en dubbelvagn så smidigt! Mysigt att kunna gå ut själv när du vill med båda barnen i vagnen! Ni kan ju alltid hålla utkik efter billig sulky på blocket när Micke är i nån större stad. För 400-600 kr får ni ju en bra begagnad sulky. Enkla framhjul är ett plus. Och fullt liggläge såklart...
Du är ju på språng så ofta så det är ju kanon att ha sulkyn liggandes i bilen. Väljer du en bakåtvänd kan ju dessutom båda barnen ligga i den. inte samtidigt dock. :-P
Underbart att höra att ni har det så bra!

Kommentera här: