Senaste nytt

Tindras operation i torsdags gick jättebra, jag åkte dit med henne til 9.30 och hon fick lugnande och sen sövde dom henne, jag var med hela tiden tills hon somnade vid 10, och sen åkte jag iväg och 11.10 så ringde dom och jag fick hämta henne. Hon var en glad och pigg liten tjej. Behövde inte ha krage sa veterinären så jag tog på henne en gammal body efter Della. 
 
Nyopererad sötnos
 
På kvällen så cyklade Micke iväg med Della på majbrasan i byn, medans jag stannade hemma med Wille och Tindra! 
 
På fredagen så var jag först med Astor och Helen på loppisrunda runt Norrsjön, jag fyndade en skolplansch, två pinnstolar, en spruta till att bespruta huset med mögel och algtvätt och Astor köpte en leksaksspis till Della.
Sen så åkte vi upp till mamma och firade hennes födelsedag, för Emma och Ida jobbade när hon fyllde, vi åt smörgåstårta och grillade. 
 
Lördagen så vaknade Wille 7.30, fick mat och somnade om, jag klev upp kl 8 och resten låg kvar och runt 9 så vaknade dom, vi åt frukost ihop och kikade på olika färgförslag till huset, och det lutar åt en färg som heter "morgondis", fick lite bilder skickade på en forumsida för hus och den färgen känns verkligen så bra. Men vi ska till färghandlaren och kika på riktigt också och inte bara gå på en bild på nätet! 
Sen så städade vi och lagade mat för vid 17 så kom Hanna, Tobbe och deras två barn, som går på Dellas förskola, och åt middag med oss och barnen lekte så fint ihop! 
 
Söndagen så fixade vi lite hemma, Micke drog bort kablar från huset (jag hjälpte till lite) och jag krattade kvistar. 
Micke och Astor bar upp Dellas sandlåda och fyllde med sand, men hon har inte hunnit leka något där ännu tyvärr. Nu är det bara lekstugan som fattas! Ska höra med mamma när vi kan hämta den! 
 
Måndagen gick superfort och jag minns inte ens vad vi gjorde... Astor var med Micke upp till Sundsvall och de shoppade massor inför husmålningen. David, Marie och barnen kom förbi på kvällen och hämtade sina nya telefoner och fick supporthjälp. Efter dom åkt så badade Della och sen gick vi och la oss. 
 
Vaknade kl 8.15 idag, alla fyra, inte ens att Wille ville ha mat runt 6, som han brukar, ioförsig så har han börjat att hoppa över det målet och sover ofta till 7.30-8, helt otroligt! 
 
Både idag och imorgon blir hemmadagar, Della får också vara hemma från förskolan för det går nån jobbig hosta där och jag vill inte att hon blir sjuk för på torsdag så åker vi till Stockholm!!!  och stannar tills på söndag! 
Ska träffa Angelica på fredag och förhoppningsvis till Anna och Dan på lördag, om det inte kommit någon bebis, dom har nämligen BF precis den dagen! Tindra ska också med och bo hos Kenneth, han stannade förresten till här en snabbis i lördagskväll, för han hade varit på bärgarjobb i Hamra(?!). 
 
Idag ska jag ta tag i berget med tvättad tvätt som ligger och tar plats i vardagsrummet. Ska även börja packa så det inte blir så mycket att göra imorgon, hinner inget på torsdagsmorgonen heller för vi måste åka tidigt för Micke har ett lunchmöte att passa!
 
Men nu hör jag att Wille vaknat, han har sovit ca. 2 timmar i sin säng så han är väl hungrig igen :) 
 
Ha en fin dag! 
 

Kommentera här: