Renovering badrum

Om två veckor är vårt badrum klart! 
I slutet av nästa vecka kommer mattläggarna de brukade behöva tre dagar på sig och veckan efter kommer allt vara klart :) Om det stämmer med rörmokare och elektriker då, men fatta vad kul. 
 
Så du känns det lite panik med allt, så jag var iväg till Bollnäs i tisdags och kikade på bänksskiva till tvättstugedelen, tänkte egentligen köra på vitt, men allt annat kommer bli så vitt, så då hittade jag en ljusgrå aktig, ser ut som en perstorpskiva eller virrvarr, men mer fyrkantiga rutor. Är lite rädd att det ska skära sig med golvet och tapeten, men nej jag chansar och det blir nog skitbra! 
 
Här kommer lite bilder på badrumsinredningen! 
 

Prov från bänkskivan
 
Bilder på andra bänkskivor som jag kikade på, funderade på den mörkgråa i mitten till höger som ser ut som sten, men det såg så fejk ut, som ett fotografi, så nej det kändes inte bra


Vårt badkar

Blandaren i badkaret

Duschmunstycket


Handfaten, Törnviken från IKEA

Torktumlare Cylinda tvp 5071 (tvättmaskinen använder den vi har en Cylinda Sverigetvätten) 

Bredvid tvättmaskin och torktumlare och under handfat och bänkskivan så kommer vi ha en vanlig malmbyrå från IKEA, den är stor och rymmer mycket. Kanske inte så vanligt att ha en byrå i badrummet, men jag tyckte att de badrumsmöbler som finns är så små och dyra. Nu kom vi undan med strax över en tusenlapp. Den kommer att stå upphöjd på ben, såna som är under köksinredningen och tål 125 kg (per ben) så det ska gå bra! 
 
Lägger i bilderna på vägg och golvmattan också
 
 
 
1 Anna:

skriven

Oh, du måste lägga upp bilder på resultatet sen! :D

Kommentera här: