Renovering övervåningen

Idag har det (äntligen) hänt lite här hemma. Tiden räcker ju inte riktigt till med två små sötnosar! 
Men jag "tvingade" eller lockade hit systrarna med lite mat, godis och spelkväll om dom hjälpte mig röja lite upp! 
 
Dom skulle bytas av men det slutade med att Emma hjälpte mig och Ida var barnvakt. 
 
Vi rev ut resterande del av köket samt garderoben i hallen. (Glömde fota före bilder idag, men ska leta dom på datorn) 
 
Köket påbörja jag och Ida med exakt på dagen för två år sen fick jag se på Facebook idag, lite småläskigt, och än är lite kvar. 
Måste få hjälp med 300 kg's spisen samt att snickarna ska riva väggen. 
Men jag är riktigt nöjd med det vi hann med. Rensade även massa bråte från kallvinden, förstår inte varför dom sparat på så konstiga saker... 
 
Nu ligger det mesta i släpvagnen som jag ska åka iväg med på måndag och lite på backen som jag får lasta på sen när släpvagnen är tom igen! 
 
Köket för 2 år sen, ingen vi rev bort överskåpen.
 

Köket idag! 
 

Här stod två platsbyggda garderober, tills idag. 
Ni ser ju på golvet vart dom stått och vilken smal gång det varit att gå på tidigare! 
 
 
Här är typ hälften av allt vi kastat idag! 

Kommentera här: