Hej hej

Tänkte dra iväg ett inlägg så jag kikade igenom tidigare inlägg och det är otroligt hur fort man glömmer.

Huset
Det var inte längesen vi inte hade väggar eller tak (förutom ytterväggar och yttertak) där Wille och Dellas rum nu är.
Och ännu kortare sen som det inte fanns något golv!
Nu finns där golv, som är lutade och färdiga. Allt är målat, det enda som fattas på barnens rum är skjutdörrarna till skrubbarna samt att dörrarna in till rummen ska målas!

Övriga rum har vi inte kommit så långt med, fönstret i allrummet är bytt och innerväggar är reglade och fått sig spån och gipsskivor på sig.
I vårt sovrum så är en vägg färdig med spånskivor men inte gips och en vägg är inte påbörjad. 

Vi måste försöka gå upp någon dag jag och Mikael och fundera vad vi ska göra med övriga väggar. Sitter ju gamla och väldigt trasiga tapeter där men min förhoppning är ju att vi ska slippa upp med gipsskivor där, men ja jag vet inte riktigt hur vi ska få till väggarna snyggt annars. Så googla lite mer på ämnet någon dag!

Jobbet
Har nu efter en intensiv sommar gått ner på deltid, jobbar endast 50% så 20 timmar i veckan. Känns på tok för lite, men Mikael har ett bra jobb så vi går ju runt ändå men jag hade ju gärna önskat 75% ialf. 
Men jag passar på att läsa upp matten nu när jag har lite tid över. Vissa veckor så jobbar jag måndag, ledig tisdag-fredag och jobbar lördag och söndag! Det är tråkigt att jobba varann helg för jag hinner inte umgås så mycket med Mikael och barnen. Vill ju kunna hitta på saker med dem och hinna renovera och hälsa på släkten och kanske åka till Sthlm men det är svårt att hinna med allt!
Får ju mycket tid med barnen på veckorna men då är ju inte Mikael hemma så det känns inte lika kul. Men jag hade säkert "klagat" om jag jobbat 7-16 varje dag också! Haha!
Trivs verkligen jättebra på jobbet, med chefen och kollegorna. Alla är helt underbara!

Övrigt
Jag har träffat en kompis, känns jättekonstigt att skriva... men jag är jätteglad att träffat någon att träffas och prata med som jag kommer bra överens med!
Har ju inte många här runtomkring att umgås med då alla bor långt bort.
Sen förövrigt så är det ju inte lika lätt att umgås med folk efter man fått barn då man inte har så mycket tid över.
Men en gång hade jag med barnen och så har vi hunnit med någon lunch mellan lämning av barn och jag börjar jobbet!
Och ikväll ska vi gå på bio och se Bridget Jones Baby :) Ska bli skönt att komma iväg hemifrån och göra något roligt. Var en evighet sen jag var på bio!
Men först ska jag jobba några timmar, fick ett extra pass 11-17 idag.
Så jag ska sätta mig en stund med matten nu och sen åka iväg till jobbet!

Må så gott. Förhoppningsvis så kommer jag att skriva mer framöver ;)

1 Anna.:

skriven

Åh, vad kul att du skrivit nytt! ☺ Lycka till med matten! Huvva den är inte kul, men jag lyckades faktiskt få ett C på provet igår (det svåraste, kap 4 i min bok). Och det är ju hysteriskt roligt! Jag som fick 4 rätt på mattedelen av högskoleprovet för 7-8 år sedan! 😂 Så du kommer fixa det galant! Hojta om du tror att jag kan hjälpa till! Kul att du hittat en ny kompis, vardagslyx att ha någon likasinnade att hänga med! ☺

2 Ida Johansson :

skriven

Linda, säger samma som ovan, vad kul att läsa din blog igen och vad kul med ny vän. De är viktiga ingredienser i livet. Stor kram Ida och Lilla L

Svar: Ja jag känner mig dålig på att skriva, men tiden räcker inte riktigt till. och det händer inte så mycket spännande i livet just nu! Kram på er båda
alidalindamarie

Kommentera här: