Tredje advent

Idag har varit en fullspäckad dag! 
Vaknade sent men kikade ändå på julkalendern i sängen som vanligt.
 

 
Fick stressa iväg till kyrkan för att se Helens förskolebarns luciatåg och julspel kl 11.00! 
Della hann inte sova sin förmiddagslur men var ändå på strålande humör! 
 
 
 Della var den sötaste pepparkaksgumman någonsin!
 
 
Efteråt så åkte vi hem till Lill-Jonases, Della slocknade innan vi ens kommit ifrån parkeringen. Matilda följde med och med henne som barnvakt så passade jag på att baka lussebullar.
 
 
Micke och Astor for iväg och fixade en innegran!
 
Helen kom förbi med ett pepparkakshus.
 
 
 
 
 Superfint 
 
Hon fållade även upp våra gardiner i sovrummet och Dellas rum, och stök och satte upp dem (jag hade bara hunnit sovrummet) så nu är det bara stjärnorna som fattas där! 
 
 
Vi bjöd på tacos och nybakade lussebullar, jag fick MVG i betyg av Astor så de var tydligen goda :) 
 
Micke och Matilda åkte på pingisträning och Astor och Helen åkte hem! 
 
Själv så la jag Della runt kl 18.30 men hon vägrade att somna i sin säng... 
 
 
Snurrade bara runt och härjade så jag la henne bredvid mig och hon somnade på typ 2 minuter! Men vaknade nyss för Tindra skällde i sömnen och började hosta! Så vi får väl se om hon snart somnar om. Så ska jag gå och packa ihop lussebullarna och sätta mig i soffan och göra ingenting. 
 
Trevlig kväll! 
 

Kommentera här: