Allt är inte bara graviditet

Tindra har varit till frisören idag, så jag är 600 kr fattigare. Men det är hon så värd lillsnuttan. Hon är inte så dyr i drift och det är så skönt att lämna in henne och få tillbaka en hund som är nybadad, har nyklippta klor och päls. Hon luktar jättegott och är så liten och söt. 
 
Hon åker dock kana i snön, det är väl ovant när all päls helt plötsligt försvinner. 
Frisören sa att Tindra hade väldigt tjock päls och inte kommer att frysa även om mesta delen av den är borta. Detta gör ju så att det inte fasnar någon snö i pälsen så hon blir blött och frysén av det heller. Lillpluttan. 
 
Jag ska ner till tvättstugan strax, tvättar mina kläder samt sängkläder och strumpor till den lille. 
Så nu kan jag bädda i vagnen, inväntar bara att beställa/få till sängen så kan jag bädda spjälsängen också! 
Skulle ha varit till Marielle, en kollega, idag för att hämta täcke och kudde av henne, men hon hade kräksjukan så jag hoppade över det besöket... 
Ingen brådska, men jag vill gärna ha det klart nu. Så att allt är klart tills den lille kommer. 
 
Sitter och väntar för att se om Kennet dyker upp. Jag skulle vilja åka och köpa grejjer och fixa till skötbordet. Han ska hjälpa oss att snicka/bygga/fixa en bänk ovanför tvättmaskinen som skötbädden kan ligga på.
Inget avancerat bara så att inte bädden behöver ligga direkt på tvättmaskinen utan det är en bänk som går ända in till väggen, så att man kan ställa och lägga saker, olja, salva och blöjor osv. bredvid utan att det ramlar ner på golvet. 
Hittade en bänkskiva på IKEA nu för 199 kr och 4 ben för 25 kr styck. Det blir nog toppen.
Han ringde precis, kunde inte komma idag men ev. imorgon men jag kanske inte ens behöver Kennets hjälp...
Verka ju lätt att fixa detta här :) Micke kommer dock inte bli glad om han måste till IKEA. Hehe
 
 Nej nu tvättstugan och promenad med Tindra. Ha en fin dag!
 
1 madeleine:

skriven

Hej linda. När har du tid?

Svar: Hej Madde :) BF är den 31 mars! Så kort men ändå så långt kvar!
Linda Turesson

Kommentera här: