Trött midsommar

Efter packning och röjning hemma så somnade jag vig 2 och Della vaknade kl 4 på fredagsmorgonen, midsommaraftonen, och åt till strax innan 5. Så jag väckte Micke så klev vi upp och gjorde oss iordning och åkte mot Hälsingland vid 7 snåret. Kom fram till förvånad farmor och farfar runt 10. Jag körde hela vägen och Micke och Della satt i baksätet och sov hela vägen!
Under dagen så tog vi det lugnt, åt lunch, plockade blommor, gjorde kransar och sen vid 16.30 så åkte vi till Rösaberg för att fira midsommar med Astors kusiner och släkt!
Vi gick tipspromenad, grillade, sjöng allsång, hade prisutdelningen och åt tårtbuffé! Jag hämtade även pappa som var med oss. Sen blev vi trötta och skjutsade hem pappa och skulle hämta Emma i Länninge men hon sms:ade att vi inte behövde så vi åkte hem och var hemma strax efter 24. Jag klär av mig och då ringer hon och vill hem så jag klär på mig och åker till Bollnäs, skjutsar henne till Edsbyn och åker tillbaka till Långhed, allt tar runt en timme så jag är hemma vid 01.30 och somnar runt 02. Då har jag vari vaken 22 timmar, sovit 2 timmar natten innan och varit vaken 19--20 timmar dagen innan de!

Men imorse så sov lillan till 7 och sen fick jag somna om mellan 8 och 10 så jag har sovit ikapp lite men var ändå väldigt trött när Micke väckte mig!

Nu har vi varit på loppis och fyndat en lampa och en klänning. Lampan ska Astor byta kontakt på och jag ska spraymåla den i någon fin färg!
Fick idéen från Mickes bror Davids fru Marie. Hon är jätteduktig med heminredning och har jättefint i deras hus! Där är vi nu och ska äta lunch sen ska vi till Emma och äta jordgubbar :)

Jag har fotat lite med mobilen för jag har använt systemkameran så jag lägger upp de bilderna när vi är tillbaka i Stockholm! Men jag har några bilder att bjuda på! (En där jag fotat av displayen på kameran och en som Mickes mamma Helen fotat och skickat till mig)

Ha en fortsatt trevlig midsommar ♡

1 Ida:

skriven

Fina ni!

Kommentera här: