Badhuset

Idag så var vi för andra gången i Dellas liv till badhuset, första gången var för exakt en vecka sen. De har varmare i barnpoolen på onsdagar och lördagar! Förra gången var det bara vi men denna gång så följde mostrarna med! Jättemysigt. Della älskar verkligen att bada så de ska vi fortsätta med! 

Vi var även med Astor till Erikshjälpen i Söderhamn och gjorde några fynd! Della fick bl.a. höra: "åh vilken söt kille" "hur gammal? 7 månader! Men oj va stadig och framåt han är" "Vilken söt jeansskjorta han har" 

När HON har en jeanstunika och tights! Jag får börja med hårband ;) Jozefine skulle skicka upp en rosa mössa också :D Lika så bra de, så hon kan fortsätta ha sina marinblåa kläder :) 


Men nu är jag trött... Della har sovit i flera timmar redan så jag ska väl passa på att sova jag också! 

God natt 


 
1 Anna F:

skriven

intressant! Vi pratade just om det där med kläder å könsroller idag på öppna förskolan pga att E så ofta får höra om hur söt mm HAN är när hon har nått blått på sig! Händer inte när hon har rött, svart, vitt, blått, rosa, lila, grönt eller brunt. Men nästan alltid när hon bär blått! Della är jättefin i sin jeansskjorta å vita napphållare. Kul med bad! :) Inte dags för M att jobba i sthlm nån dag snart? ;-)

2 Lovan:

skriven

Hihi, det där känner man igen xD Även fast Ivar typ jämt har grabbiga tuffing-kläder på sig så kommer folk fram och säger HON eller frågar vad det är för kön ;) Folk sa han till mig när jag var liten också kommer jag ihåg, för att jag var kortklippt.. Hahaha!

Kommentera här: