I´m alive

Ja jag är trött men jag lever! 
 
Livet som arbetande mamma, sambo, matte, husägare är tufft. Jag är ständigt trött och orkar inte mycket mer än att mysa med min familj när jag väl är ledig. 
Jobbar ju bara 4 dagar i veckan, men långa pass och ibland så slutar jag kl 21 och ska vara på plats kl 6.30 dagen efter. Och jag är väldigt sällan ledig två dagar i rad och kan vila upp mig ordentligt, utan det är oftast ledig måndag, jobba tisdag-onsdag, ledig torsdag, jobba fre-lör-sön. Denna vecka var jag ledig måndag och jobbar sen tisdag till lördag, bara långa pass, hade te.x 6.30-18 igår, men bara 6.30-15 idag och imorgon jobbar jag 8-14 men ska direkt efter jobbet till Vallsta och servera på en bröllopsfest. En barndomskompis till min syster som ska gifta sig och de kom på att de behöver serveringspersonal så det är ju nästan som att jobba på event igen, ska bli sååå kul. Men sen är jag faktiskt ledig söndag och måndag, och på måndag är den inskolning av lillan på förskolan. 
Ska bli kul och läskigt. Sen jobbar jag tisdag till torsdag så jag kan vara med två dagar så får Micke fixa resten. 
Sen så har hon två veckor nästan heltid där sen blir jag arbetslös igen. 
 
Men jag har planer inför framtiden, jag har ju länge funderat på vad jag vill med livet, jag menar jag är 30 år och vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor, det är dags att bestämma sig. 
Så en dag så bara *poff* stod det klart för mig, men de ska jag berätta om senare ^^, 
 
Nu ska jag beställa strykfria namnlappar till Dellas dagiskläder och sen ska jag lägga mig, klev upp kl 5 så jag börjar bli trött. 
 
God natt 
 
 
1 Anna:

skriven

Härligt att du är tillbaka! Förstår att du är trött som du sliter! Jag beställde åxå strykfria namnlappar idag, från filur nånting (120st för 175kr)...! Kan omöjligt förstå att våra små troll redan ska börja på dagis. Imorgon bitti åker D till jobbet för första ggn på drygt 5 månader å sen kommer förskolan på hembesök några timmar senare. Har ni åxå 3 dgr inskolning? Saknar er! kramar

Svar: Ja jag ska försöka uppdatera lite oftare framöver :) Jag tycker ju också att det är kul att skriva, men som sagt så räcker inte tiden till. Mm från filur tog vi också, dom kom typ 2 dagar senare så jag har satt fast lappar på de saker som hon redan har på förskolan så ska jag försöka att hinna fixa lite mer idag, men pluttan är inte på sitt bästa humör och väldigt mammig så det är svårt att hinna något, men hon sover nu! Vi hade inskolning i 5 dagar, jag var med bara första och sen var Micke med på tisdagen och på onsdagen så kunde han åka iväg några timmar och på torsdag och fredag så var hon helt själv mellan 9-14 och 9-15. Hon trivdes såå bra där :) Jag ska precis ta och skriva ett inlägg om de. Jag är nyfiken att höra hur det gått för Ellen??
Micke började jobba idag efter 6 veckor ledig. Måste vara tungt för D efter 5 månader hemma att lära iväg. Åh vi måste ses/höras snart så jag är så nyfiken på hur allt går för er! Saknar er så mycket. Kramar
Linda

2 Emma:

skriven

Så spännande. Saknar er jättemycket och är nyfiken på vad det är du har för planer för framtiden. Hur går det i huset btw?

Svar: Vi saknar dig också ^^, och förhoppningsvis så blir det en tripp ner över nästa sommar när Della är lite större så vi kan hänga på Skara sommarland en dag ;) Det går bra med huset, nedervåningen är i stortsett klar förutom lite småfix, så det är trappan, övervåningen, fönstren som ska renoveras, bygga nya broar ute och måla om huset :)
Micke har börjat med fönsterrenoveringen så att det är klart tills vi ska måla om huset nästa år :) Sen kommer det hit en kille som ska fixa nya broar åt oss. Resten tar vi framöver ;) Hur har du det??
Linda

Kommentera här: