Stockholms resan

Åkte till Brottby på onsdags förmiddagen strax efter och kom fram runt kl 13, inga bussar som stämde så jag fick hela tiden vänta 15-20 min så därför det tog närmare 2 timmar. Vi hade ingen brådska så det gjorde inget. 
Kalaset började kl 14 så de hann vi lugnt till!
 
Totalt var där 8 barn som var runt 1 år och 8 vuxna med mig, Anna och Dan. En tjej där som hade tvillingar. 
Vi åt tårta och massa gott och barnen lekte.
 
 
Runt 17 så åkte alla hem och då var då jag helt slut, vaken sen 7, åkt buss i 2 timmar och sen varit med på kalas med 8 lekfulla barn. Vi åt middag, jag la lillan vid 19 och hon somnade direkt. Sen satt jag nere med dem en stund och pratade lite, men hon var nog runt 21 när jag gav upp och la mig! Trött mamma!
 
 
 
Dagen efter så åkte vi in till stan, glömde ryggsäcken under Annas vagn så vi fick hoppa av hållplatsen efter och invänta Anna och Ellen som kom med den! Sen var vi på SÖS och lämnade prover till studien som vi är med i. 
Sen åkte vi till Lidingö och hämtade upp nyckeln på Sabinas jobb (det är ju inte mitt längre).
Åkte med bussen till Käppala, gav lillan gröt och så somnade hon. Själv så somnade jag inte långt efter, var helt slutkörd. 
 
Fredagen så åkte Sabina med oss in till stan där vi träffades Emma A för en lunch, eller hum, fika. 
Vi blev typ 2 timmar senare än vi tänkt, men Sabina tvättade mellan 7-11 och lillan vägrade sova fm, så inget gick så bra! Så vi kom inte iväg vid 11 som tänkt så då lära/ville vi äta innan vi åkte in, så det inte skulle bli så sent.
Hann även med lite shopping på Lagerhus och Granit samt att jag lära köpa vantar till lillan. Hon har bara tjocka vintervantar. Köpte även en 21-års present till Ida. Missade ju tyvärr hennes födelsedag. 
Kvällen spenderades framför en film, men lillan sov i vagnen mellan typ 19.30-20.15 så hon var ju suuperpigg och somnade inte förns vi gav upp kl 23.30! Så jag koncentrerade mig inte så bra på filmen tyvärr.
 
 
 
Sen blev det lördag och Sabina skjutsade in oss till centralen där vi mötte upp Kenneth och Tindra, han följde med oss till tåget och hjälpte oss på med all packning och vagnen. Tåget gick 13.58 och tog 2 h och 42 min.
Resan gick faktiskt väldigt bra, lillan satt i vagnens ibland, mitt knä ibland och på sitt säte ibland. Hon hade ju ett eget bokat. Hon skötte sig ialf exemplariskt. 
 
 
 
 
Kl 16.40 så kom tåget fram och där stod Micke och väntade på oss! 
 
Helt sjukt vad jag hade saknat honom. 
Vi fick kvällen och söndagen ihop för imorse så åkte han iväg och blir borta till fredag. 
Inte roligt alls, men inget att göra åt tyvärr, det är bara att längta. 

Kommentera här: