Helgen

Gick som vanligt väldigt fort och jag har inte riktigt hunnit med att uppdatera bloggen, har varit sjukt trött i helgen, veckan kom väl ikapp mig. Tar på krafterna att underhålla en 1,5 åring ensam i en vecka.  
 
Lördagen så åkte vi till Långhed och fick lunch och morotskaka, sen åkte vi hem på eftermiddagen och jag fixade det sista med mina rensa kläder projekt. Eller ialf de som stod framme på golvet. Har lite mer kläder i en kasse i garderoben i matsalen att fixa, ja det är sjukt vad mycket kläder denna unge har! 
Sen så hade vi hemmamys kväll och kollade på film.
 
Söndagen så var vi bara hemma, jag tvättade och fixade, bakade en äppelpaj. Vi tog en gemensam promenad med Della när hon skulle sova middag. Det var så vackert och skönt väder ute. Helt underbart! 
Men mestadels så tog vi det lugnt. 
 
Micke var iväg och tränade på kvällen, så jag och Della kollade på "Hur många kramar finns det i världen" men Della somnade halvvägs igenom filmen, när Micke kom hem så skulle vi lyfta in henne till hennes säng men hon vaknade så det vara bara att plocka upp henne och söva henne en gång till och tillslut så somnade hon och vi kunde bära in henne till sin säng. 
 
Jag tror att jag måste fixa till hennes växa-säng och bära ner den, så vi kan börja försöka lägga henne i den på kvällarna, det kanske funkar om vi kan ligga bredvid henne och hon somnar i sin säng. 
 
Det är ju väldigt mysigt att ha hennes somnades i sin famn men det kommer ju inte funka i längden när det snart kommer en till bebis. Så jag önskar att vi kan få tillbaka våra gammla vanor och hon somnar i sin säng vid 19 igen. 
 
 
Jag har försökt att vara telefonfri i helgen, lämnade den t.om hemma när vi var i Långhed så jag har inte en bild från hela helgen, så jag får bjuda på en från fredagens besök på buspalatset! 
 
 

Kommentera här: