Påsken 2015

Anna, Dan och Ellen kom aldrig någon förra onsdagen då Annas mamma hade ringt och blivit dunderförkyld så vågade dom inte åka upp något. Jättetråkigt men jag stannade i Edsbyn efter BVC och åt lunch med Emma och var en snabbis på Erikshjälpen innan jag hämtade upp Della på förskolan. 
 
Skärtorsdagen så kom Emma förbi och vi plockade ur hennes löshår, som satt som berget. Hann inte klart så hon kom även förbi på kvällen efter jobbet och gjorde klart resten. Micke kom äntligen hem efter två nätter borta. 
 
Långfredagen så var jag först en vända med Astor och Helen på loppis. Köpte ett sprillans nytt överkast till Della och lite pynt till påskriset. Vi stannade även till på Runemobon där dom säljer fairtrade och kravmärka varor så där köpte jag en paket Granola. Sen så åkte vi hem, Della hade somnat i soffan när vi kom in, så Astor och Helen åt lite morotskaka och jag åt lunch. Sen åkt dom innan D vaknade och hon åt och vi packade in oss i bilen och åkte upp till Lövriset. När vi kom fram runt kl 14.30 så fick vi Exotisk planka och sen så gick vi ut och lekte. 
Wille sov hela tiden i babyskyddet så efter en stunds lekande så gick jag in för vår profisoriska babyvakt, våra båda telefoner funkade inge bra för det är så dålig mottagning där uppe. Hade dock kunna vara ue hela tiden jag också för han vaknade inte förns efter 20. Dock så var det så kallt ute så Della var inte ute mer än 30 minuter sen kom även hon inte till mig så väntade vi på resten som var ute totalt ca. 2 timmar.
Vi åt tårta, för Hanna hade fyllt 40 år och sen så var det prisutdelning. Jag kom sist med mina två poäng från luftgevärsskyttet, enda grenen jag hann vara med på! Träffade burkar med alla tre skott, men ena burken ramlade inte ner! När Wille äntligen vaknade så fick han mat, sen så åkte vi hem, men vi lämnade Micke kvar som ville dricka nån öl och basta med grabbarna. Vi stannade till hos mamma i Voxna och tänkte sova där, men det finns inte sängar som räcker så vi åkte hem istället och det var skönt att vakna upp i sin säng dagen efter!
Båda barnen somnade i bilen, så jag bar först in Wille i babyskyddet och ställde de i köket, och sen bar jag in Della, klädde av henne ytterkläderna och la henne i sin säng och hon somnade om. Sen så gjorde jag mig iordning och tog med mig Wille till sovrummet och klädde av honom och la i sin säng, även han somnade om när jag la ner honom. La mig själv också och somnade direkt. 
 
Lördagen/Påskaftonen så fick Micke skjuts hem från Lövriset och dök upp runt kl 12. Precis efter vi ätit lunch och jag satt och ammade Wille, så han tog Della och la henne, dock så vägrade hon att sova i vagnen så han försökte lägga henne i sängen men hon protesterade då också, men tillslut så somnade hon. 
Vid kl 15 så kom Astor och Helen och vi åkte ner till Bollnäs för att äta middag, åkte först förbi Spicey Cow men det var stängt, trots att det stod öppet på hemsidan, så vi åkte vidare till Strandrestaurangen och där var det öppet och personalen var jättetrevliga och maten var sjukt god! 
Sen åkte vi hem till oss och drack kaffe och åt upp det sista av morotskakan. Sen så försökte vi lägga barnen, jag ammade nog i 1,5 timme utan att Wille somnade och Della bara grinade och skrek i sängen när Micke skulle lägga henne. Vid 21 så kom Micke ut ur Dellas sovrum, efter typ1 timmes försök och hon sov äntligen, Wille sov inte men jag la honom ändå i sin säng och så gav Micke honom nappen och han somnade tillslut. 
 
Jag gjorde mig iordning och åkte in till Alfta för att skjutsa systrarna och Emma I till Ljusdal för att gå på Stadt och se Emil Assergård och Kristian Täljeblad. Vi kom fram i Ljusdal kl 23.30 och började med att jag inte höll på att få komma in då jag lämnade plånboken och körkortet i bilen, men han trodde tillslut på att jag var 30 år och fick komma in. Väl inne så köpte vi varsin drink (min alkoholfri såklart) och så satte vi oss och väntade på "bandet" som drog igång 00.30 och höll på i ca. 40 minuter. Resterande 50 minuter så stod vi på dansgolvet och det var riktigt kul att dansa lite. Klockan 02.00 så dog plötsligt musiken och alla lysen knäpptes på... så det var bara att gå och ställa sig i kön för att hämta ut jackorna. Kom ifrån Ljusdal kl 02.20 tror jag och kom fram i Bollnäs kl 03.07 och ställde oss i drive-in på Max som vi då märkte stängde kl 03, så vi missade maten... tankade bilen och skjutsade hem brudarna och kom själv hem på gården 04.20... tvättade av mig sminket och gick och la mig, och precis då så började Wille och låta så jag tog upp honom och gav honom mat och så somnade han om, och jag somnade också strax efter jag lagt honom i sin säng vid kl 05. Sen så sov han faktiskt till kl 8, så jag fick 3 timmars sammanhängande sömn. Sen så sov jag typ en timme i taget till kl 12 då jag gav upp och klev upp. Åt lunch och tog en dusch. Sen så kröp jag ner i sängen vid 15, när Micke låg där och försökte få Wille att sova, och somnade i ca, 30 minuter. 
Vid 16 så kom mamma och Emma och strax efter så kom Ida och sen pappa. Så vi lagade Tacos och spelade lite spel innan dom åkte vid 21, då låg jag och ammade Wille som somnade och Micke la Della och när hon somade så gick även vi och la oss. Helt slut efter en lång natt och dag! 
 
 
Idag så ska vi upp till Voxna och äta påskmiddag även om de ända jag vill är att vara hemma så ska det bli gott med påskmat, har inte ätit det något än denna påsk. 
 
Ja klockan tickar ser jag, ska fixa ihop lite lunch och göra oss iordning och åka upp! 
 
Hoppas att ni också haft en bra påsk! 
 
 

Kommentera här: