Renovering

 Ja sen vi renoverade klart vårt nuvarande sovrum förra våren så har vi inte haft så många stora projekt, Micke har nåtat golvet i stora hallen, alltså täppt igen springorna mellan de stora plankorna med nåtmassa. 
Blev hur bra som helst och hindrar vatten från att tränga ner, väldigt bra nu framöver när detta ska bli vår riktiga hall. Micke började även att renovera fönstrena i sensommras/höstas, men har många kvar! 
 
Det stora projektet nu framöver blir att måla om hela huset! 
 
Jag hämtade broschyrer häromveckan 

Jag älskar den ljusgråa färgen på detta hus, så jag använder det som inspiration inför målningen av Lill-Jonases 
 
Ja vi har väl hela tiden tänkt att vi inte vill ha kvar färgen som är, och tänkte från början ha det vit, men så såg jag det här huset och blev kär, det är ju samma färg på taket som vårt och samma stuk på fönster och formen på huset, så det känns som det kommer passa bra! 
 
Vi får ju båda tillbaka ganska mycket på skatten så det ska gå till målarfärg osv. 
Om vi köper färgen på Colorama i Bollnäs så kommer det bli ca. 20 000:- till hela huset, cykelboden och material (penslar, skrapor osv.)
Micke hörde med sin kompis Robban och det blev inte så mycket billigare att köpa genom hans jobb så då känns det lämpligare att köpa färgen på orten! 
 
Ska ialf bli så kul men väldigt jobbigt att måla om huset, då vi tänker skrapa och måla det själva.
Får hjälp av Mickes kompisar med ställning, så där tjänar vi in en slant! Micke ska prata med honom och höra när vi skulle kunna få hem ställningen så vi vet när vi kan börja på. Jag vill ju göra en planering för att se när vi ska börja och när de olika delmomenten ska vara klara. Och höra med vänner och familj om dom kan hjälpa till dom dagarna. Projektledaren i mig kommer fram när vi ska hålla på med sånt här! 
 
 
Kommer bli så grymt bra med ett nymålat hus!  
 
1 Lovisa:

skriven

Så roligt att läsa ikapp om hur ni har det!! Önskar ni bodde närmare så vi kunde fördriva tid tillsammans med våra små skatter! Och vilket fantastiskt hus ni har! Är ju kul att måla :D Kommer bli grymt fint när det är klart även om det är mycket jobb. Vi spanar för fullt efter hus vi med nu men är ju så mycket att tänka på att det känns som vi aldrig kommer hitta något.. Vi är ju inte så händiga tyvärr xD Men längtar sååååå jäkla mycket efter att få flytta till vårt eget hus!! Kräks på den här lägenheten snart..
Läskigt med Tindra också, hoppas allting går bra ❤️ Jättekramar!!

Svar: Ja våra små skulle ha så kul ihop, skulle vara såå kul att bo i närheten av er och Helenas familj :) Ni är ju självklart hjärtligt välkomna att komma och hjälpa till och måla ;) Ja jag förstår att ni också letar efter hus, det är ju så mycket friare än lägenhet men mycket mer att fixa med (och mycket dyrare om något går sönder osv). Men lätt värt det! Vi hade ju också massa kriterier som skulle uppfyllas, men vi fick tillslut kompromissa. jag skulle ju ALDRIG bo i Alfta egentligen :P och se vart vi hamnade. Men vi trivs såå bra, hade varit en annan sak om det legat mitt inne i samhället. Jag håller tummarna för att ni också ska hitta ert drömboende :) Massa kramar <3
Linda

2 Helena:

skriven

Åh va roligt när det är klart!! 😊 säg till om ni behöver hjälp ifall vi kan åka uppöver då 😃 säger som Lovisa, synd ni inte bodde närmaste 💕 Gävle hade väl varit bättre 😉 Kram vännen

Svar: Ja det kommer bli så snyggt, kommer ju bli ett helt nytt hus när det blir ommålat. Ja jag ska göra en planering för själva målandet, och vilka helger/dagar som vi ska jobba så får ni frivilliga komma och hjälpa när/om ni kan/vill :) All hjälp uppskattas! Ja jag hade också önskat att jag bodde närmare dig och Lollo, det hade varit underbart! Har ju ingen att umgås med här uppe... Kramar
Linda

Kommentera här: