Sundsvall

Nya Samsung S6 och S6 Edge släpptes i fredags så Micke skulle ha en demodag på Elgiganten i Sundsvall på lördagen så jag och barnen följde med honom upp på fredagen för att få chansen att shoppa lite och bo på hotell. 
 
Vi kom iväg ganska sent, lämnade Tindra hos Ida, köpte lunch på MAX och så var Micke in en vända på Elgiganten i Bollnäs så vi var inte upp i Sundsvall förns runt 14.30 så vi tog en tur i butikerna i Birsta City och Micke gick till Samsung butiken och fixade med sitt.
Jag köpte lite kläder till barnen, 2 stycken pyjamasar till Wille, 2 tights, 2 t-shirtar, 1 par jeans shorts och 6 par strumpor till Della. Köpte även ett jättefint bäddset till Della på Hemtex. Della fick även leka en stund vid lekparken som finns på övervåningen, hon tycker den är såå kul. 
Vid 18 så åkte vi till hotellet, checkade in och åt middag (dom har alltid middagsbuffé som ingår i rummet) och sen kröp vi alla ner i den stora sängen och kollade på tv. Efter barnen somnat så tog jag ett bad, lika bra att passa på när det finns badkar. 
 
Mina fina barn
 
På morgonen så åt vi frukost och sen så badade Micke med Della och Wille fick "duscha" av sig i min famn. 
Jag satt ner och hade honom liggandes på mina ben så hällde jag vatten över honom med mina händer! 
Sen så åkte vi tillbaka Birsta, släppte av Micke på Elgiganten ca 10:45 och så åkte vi till själva köpcentret, Wille somnade i babyskyddet på vägen dit och Della somnade när jag parkerade bilen och höll på att packa ur vagnen, så jag lyfte över henne och hon fortsatte sova. Vi började med IKEA, köpte lite saker till Ida, tunna, kastruller och kaffekoppar och lite småsaker till oss, toaborste, plåster, mjukis muffins till Della och plastglas och skålar att ha och äta frukost i ute i sommar, samt ha med till stranden. Köpte även en billig fint så jag kunde bre över Della när vi kom ut från IKEA. Gick till en liten "galleria" på andra sidan vägen för jag såg en skylt som det stod Myrorna på men när jag kom in och frågade en expedit i Delicatobutiken så öppnade dom inte förns 24 april. Typiskt. 
Så vi gick till den stora gallerian istället och på Lagerhouse köpte jag ett 6-pack med "Bottels", flaskor med lock och sugrör som man kan dricka ur på sommaren, ja funkar väl hela året, men dom är så lämpliga för Della kan inte spilla och det kan inte landa insekter i det, köpte även 4 rullar med presentpapper. Sen så köpte jag en kofta som ser ut som en kavaj, nypris 499:- men på rean 150:- samt en blus, nypris 399:- men jag betalde 100:-
 
Sen ca. två timmar senare, strax efter 14 så började barnen vakna så vi började gå mot familjerummet, stannade först till på Pressbyråen och köpte ett äpple till Della. Byte på Wille och ammade och sen så bytte jag på Della och gick själv på toaletten. Sen så gick vi till Tacobaren och beställde mat, fick Wille att somna och så åt jag och Della.  När vi ätit klart så gick vi till Pressbyrån och köpte en varsin glass, det var halva priset så jag testade en nyhet från Magnum, men den var ingen höjdare, sen blev klockan 15 och jag ringde Micke och hörde om han slutat. Så vi åt klart och packade in oss i bilen och var där typ 15.20 och 15.30 kom han ut. Då hade Wille hunnit börja gallskrikit så jag tog upp honom och ammade honom i baksätet. Sen så åkte vi och stannade till på XXL för jag skulle kika på en trehjuling till Della, men det fanns bara butiks ex kvar och de kostade 599:- och vi fick inte plats med dem i bilen så jag struntade i det, kom även på sen att mamma kanske har den efter mig kvar, så vi ska kolla skicket på den och hoppas att hon kan ha den! Sen så åkte vi mot Oxsta som ligger några km utanför Sundsvall, för att träffa Robert och Hanna och deras två barn Leia och Neo och grilla. Hade så trevligt och klockan tickade på så vi bestämde oss för att sova kvar där. Så vi ringde hundvakten och de var inga problem att ha henne en natt till. 
Så skönt att slippa åka hem där sent på kvällen. 
Deras hus är sååå fint, jag vill ha allt där inne! Här är en länk till Hannas hemsida HANNAS HANTVERK
Jag och Micke sov i ett varsitt gästrum nere i källaren med ett varsitt barn. Della "rymde" mitt i natten så Hanna hittade henne på övervåningen i hallen kl 02 iförda ett par foppatofflor... Sååå glad att hon vaknade så hon inte gått ut eller ramlat ner för trappen. Usch hemska tanke. 
Men det där tänkte man ju inte på för här hemma så går hon ju bara från sitt sovrum till oss på nätterna, hon springer ju inte omkring i alla rum och vi har ju ingen trappa som vi behöver vara rädda för, då våran har en dörr till övervåningen. 
Efter frukosten så packade vi in oss i bilen och åkte hemöver. Jag körde till Bollnäs men jag blev såå trött så Micke fick ta över och jag satte mig i baksättet, brede över mig med Willes filt och somnade innan travbanan. 
Hämtade Tindra och köpte pizza/kebab och åkte hem och åt. Jag tvättade en maskin på eftermiddagen men annars så tog vi det bara lugnt. 
 
Har ialf haft en toppen helg och jag är sååå stolt över mina två änglar som skött sig så exemplariskt trots att vi hängt i ett köpcentrum i två dagar, inte många två-åringar som kan sitta still så länge utan gnäll. 
Hon har verkligen varit så duktig, jag var lite rädd att hon skulle trotsa och springa iväg när jag ammade Wille, men hon har suttit lugnt i vagnen eller gått omkring i familjerummet, det är ingen dörr så hon kunde lätt ha vandrat iväg därifrån, men hon var så duktig och lyssnade. Fina fina unge! 
 
Blev förresten erbjuden att köpa Hanna och Roberts lekstuga efter deras barn för 3000:- den ska tydligen vara lätt att montera isär och ihop och lätt att frakta från Sundsvall, MEN den var full med mögel, lätt att tvätta bort sa dom men jag är ändå lite skeptisk att allt verkligen försvinner även om det inte syns, någon som vet mer? 
Jag har googlat och fått fram olika saker, vissa säger att det funkar med mögeltvätt och vissa menar att det inte går att tvätta bort!
Men jag ska ialf kika hur min gammla lekstuga hos mamma ser ut och se om jag kan få ta hit den, för jag skulle hellre vilja att hon har den om den är fräsch:) Ska prata med systrarna också, även om det var jag som fick den i 3-års present av min gammelmorfar så har det varit deras också. Jag hoppas att den är i fint skick, vore roligt om Della kunde ärva den jag hade så kul i när jag var liten som dessutom min älskade gammelmorfar byggt ihop och lagt taket på. 
 
Nu börjar Wille vakna så jag ska hämta honom, han sov till 06 imorse, åt och somnade om, vaknade kl 08, åt och somnade om och vaknar nu vid 10.30, en riktig sömntuta. Han fyller förresten 2 månader idag, sjukt vad tiden går fort! 
 
Ha en fin dag! 
 

Kommentera här: