Tiden bara går!

Micke sov borta 5 nätter förra veckan, så han var borta från tidig måndag till sen lördag så det har varit fullt upp att vara själv med två barn.
Måndagen så kom Lena förbi med Levis och Luna och kikade på lite kläder efter Della. 
Har senaste veckorna sorterat kläder i storlek 62-86, ytterst lite som jag kunde spara till Wille, så resten är i slänga, sälja och skänka högar. Har börjat att lägga upp lite i en Köp och sälj sida på facebook, men shiit vilken tid det tar att först fota alla plagg, lägga upp och skriva texter till, har lyckats sälja kanske en tiondel så jag tänkte hyra ett bord på barnloppisen som ska vara 24 maj och hoppas jag bli av med lite mer då. Dock så tycker jag det är väldigt jobbigt att sälja vissa saker som Della hade när hon var liten, det känns så läskigt hur tiden går så fort!
 
Tisdagen så var jag till Bollnäs och shoppade lite och så hämtade jag Della på förskolan och åkte efter det till Långhed och hälsade på Astor och Helen.
 
Onsdagen så var jag på föräldrautbildning på BVC i Edsbyn, och åt lunch med Emma, hämtade upp Della på förskolan och åkte upp och firade mamma på födelsedagen.
Passade på att kika hur skicket på min gamla lekstuga var och med lite piff så kommer den bli perfekt :D 
 
Jag, mamma och barnen hemma hos mamma på hennes 53-årsdag 
 
 
Min gamla lekstuga, tänk vad mycket kul jag, Emma och Ida har haft i denna

Torsdagen så tog jag en till tripp till Bollnäs då jag fick ett mail om att de var halva priset på rean på Kappahl.
Köpte kläder till barnen som skulle ha kostat 1153:- men jag gav 307,50:- för det. Tjänade 845,50:-  
Fick även tag på en fin present till Ellen. 
 
Fredagen höll vi oss hemma, men åkte in till Alfta på eftermiddagen och köpte godis och glass till fredagsmyset.
Lördagen så höll vi oss också hemma och väntade på Micke som äntligen kom hem!
 
Söndagen så kom Astor och Helen förbi och hälsade på, Astor och Micke byte filter och städa bort nå stora tankar ur jordkällaren under huset. Jag fixade lite inne och Helen la Della och fixade till mina pelargoner som övervintrat på övervåningen. Alla verkade leva. Ska sätta ut dem på glasverandan så fort det blir lite varmare ute på natten.
 
Wille börjar få in lite rutiner på dagarna med lite fastare mat och sovtider och han sover 21.30-06.30 på nätterna. Såå skönt. Idag så somnade han vid 11 på förmiddagen och sover än, han är så duktig liten pojke! 
Della somnade vid 12.30 så jag passar på att röja lite med tvätt och sånt när båda sover.
Skulle verkligen behöva en större tvättstuga och en torktumlare! Har knappt någonstans att hänga tvätten som det är nu. Längtar sååå mycket efter att inreda övervåningen så ni anar inte. Jag ska skriva ett eget inlägg om renoveringsplanerna :) 
 
Ska fortsätta röja lite. Ha en fin dag 
 
 
 

Kommentera här: