Stockholms weekend

Micke åkte till Umeå i torsdags och kommer hem på torsdag till veckan så jag bestämde mig för att åka på en weekend till Stockholm med barnen och mina föräldrar! 
 
Vi stannade till i Gävle Bro och åt och åkte brandbil
 
På hotellet vi bodde på Clarion Hotell Friends så fanns en våning med ett lekrum, samt små konferensrum med tv och tv-spel, popcorn och en mjukglassmaskin.
 
 
 
Gratis är gott
 
Lördagen så åkte vi med bilen in till Östermalm och parkerade där och sen åkte vi buss ut till Djurgården och gick på Skansen. Kollade på djur och Della fick rida häst för andra gången i sitt liv. Vilken stolt och glad tjej hon var! 
Så underbart att se, hon ville inte hoppa av när det var klart! 
 
 
Sen så gick vi förbi Grönan och tog en djurgårdsfärja över till Slussen, mamma och pappa "sprang" dock ifrån oss så vi fick ta den efter. 
 
 
Wille på sin första båttur
 
 
Sen promenerade vi från Slussen till Norrmalmstorg och tog spårvagnen där till Djurgårdsbron och promenerade sen till bilen. Stannade till på McDonalds och åt innan vi åkte tillbaka till hotellet. 
 
På söndagen så åkte vi till Täby Centrum och stannade i typ 45 minuter för mamma skulle kika på något och sen åkte vi till Uppsala och åt på Gränby centrum, hann knappt gå och shoppa något men fick tag på ett par skor till Dellas förskolestart nästa vecka!
 
Hade en sån underbar helg och jag kände mig så lycklig och glad på vägen hem. Så kul att åka iväg på en trip med mina föräldar över en helg. Så mysigt att sova på hotell. Jag, mamma och Della delade på en dubbelsäng, Wille sov i en resesäng från hotellet och pappa på nederslafen i en vånings/väggsäng! Och vi var ju inte så mycket på rummet så det funkade jättebra att bo så många så trångt! De enda jag saknade var systrarna som inte kunde följa med den helgen och Micke som ju som sagt var i Umeå. 
 
Nästa år pratade vi på att alla ta en tur och bo i en stuga några nätter hela familjen! 
 
 
 
 

Kommentera här: