Julen 2015

Vi var på den obligatoriska Sundsvalls-resan innan jul 22-23 december i år, brukar ju sen två år tillbaka följa med Micke på jobbet upp några dagar innan jul och köpa de sista julklapparna. Mysigt att bo på hotell tillsammans.
Hade dock önskat att vi kunna varit hemma dagen innan julafton, men Micke hade komp måndagen så vi fixade det vi skulle då (han jobbade helgen innan jul, 19-20 december) så vi var ändå redo inför julaftonen.
Tisdagen så åkte vi upp och så spenderade vi hela dagen på leklandet, Candyworld, där vi lekte och busade.
Fanns tillome en lekhage för Wille att vara i. Det tyckte han om!
Sen så bodde vi på ett annat hotell än de vi är vana vid, det var inte lika fint och jag saknade middagsbuffén som ingår på andra hotellet, men vi åt god mat i restaurangen ändå och sov gott.
Kom iväg i bra tid på morgonen, så Micke var t.o.m tidig till jobbet, han skulle ha börjat kl 10, men butikerna öppnade 8, så vi åkte dit tills strax efter 9. Han jobbade i Telia-butiken och sålde telefoner och plattor och jag och barnen köpte de sista julklapparna! Strax efter 14.30 så åkte vi hemöver.
Och var hemma ca. 2 timmar senare, strax efter 17 så kom min familj förbi och vi åt enchiladas, spelade spel och åt godis. Efter 12-slaget så åkte de hem och jag och Micke kröp ner med barnen som somnade tidigt.
 
Julaftonen så tog vi lite sovmorgon och klev upp runt 8.30, åt frukost i lugn och ro och sen började jag med lite jullunch. Vi bjöd över Helen som kom förbi (Astor var hemma och var sjuk) och sen gjorde vi oss i ordning, tog den obligatoriska julfamiljebilden och åkte upp till min mamma!
 
 
Kollade på Kalle Anka där och gick/åkte sen upp till min mormor och byte julklappar med mina kusiner och fick sen julmiddag! Runt 18 så kom jultomten och Della räknade ju direkt ut vem det var...
 
Nästa år får vi hyra in någon!
 
Efter vi öppnat julklapparna så packade vi ihop allt och åkte ner till pappa med hans julklappar, för han ville inte komma upp och fira med min morfar! Ungarna somnade i bilen, så de fick sova kvar medans vi var upp till honom!
Sen vaknade Della till så vi åkte hem.
 
Barnen fick bara jättefina julklappar, kläder, lego, pengar och massa mer och jag fick nog bara saker som jag önskat mig :) Ett marmorfat, två marmor ljusstakar, marmorfärgade kökshanddukar, Victoria Secrets parfym, Deo, handkräm och duscholja från Löwengrip Care and Color, tumvantar, pengar, presentkort på Lagerhaus och Åhlen´s och en massa massa mer! Tack alla ❤
 
Hade en jättefin julafton, men nästa jul så hoppas jag att vi kan fira jul hemma här i vårt hus! Det vore mysigt!
 
God Jul
 
 

Kommentera här: