Tröttsöndag

Lördagen var jättekul, först så åkte vi in till Alfta och köpte blommor till födelsedagsbarnet och hämtade upp en fönsterbräda som Ida köpte åt mig på Biltema när de var till Borlänge i fredags. 
Kom ut till Långhed strax efter kl 11 och fick smörgåstårta och marängtårta, riktigt riktigt gott. 
Det var några personer från kyrkan där och grattade henne och sen kom även David och Marie med barnen, men annars så var det bara vi, och jag tror det räckte för 90-åringen. 
 
Micke körde några låtar med guitarren
 
Runt 12.30 så la Micke Della i vagnen och hon sov ca. 2 timmar. Även jag la mig en stund på soffan och somnade. 
Vid 16.40 så åkte vi vidare till Tobbe och Hanna och deras två barn, fick jättegod middag, kycklingspett och couscous-sallad och till efterrätt en jättegod chokladkaka med chokladkladd på, sjuukt gott.
Satt och pratade med dem medans lillan lekte med syskonen, och dom var hur trevliga som helst. 
Jag har tidigare sagt till Micke att det vore trevligt att känna ett par med barn så vi alla kan åka dit och umgås, vi med föräldrarna och Della med barnet/barnen så jag hoppas att detta håller i sig och att det blir fler ggr. 
 
Killarna pratade på om de fortfarande spelade något (Tobbe spelade tydligen piano) och Micke nämde att, nja han klinkar väl lite hemma, men att han i somras spelat på en kompis till mig´s bröllop, och då utbrister Hanna, ja på Loviasas och Anders bröllop, och vi bara ja, då hade tydligen Hanna pluggat till sjuksköterska tillsammans med Lollo och brukade ibland gå in på hennes blogg och då hade hon väl sett en bild på Micke som sjöng. 
Världen är bra liten ibland! Strax efter 20 så började vi tacka för oss och kom hem strax innan 21, gick och la lillan strax efter och hon somnade på några sekunder. Lillsötan.
 
Det märktes sen på söndagen att lördagen varit intensiv för oj så trött jag var... Della vaknade relativt tidigt för att ha somnat så sent, vid 7:40 så vi klev upp och åt frukost och sen satte vi oss framför tv.n och jag la mig ner och somnade, vet inte alls hur länge jag sov men 30 min-1 timme. När jag vaknade till liv så gick Micke och renoverade lite i hallen och jag påbörjade dagens lunch (tacosrester). 
 
Efter maten så gick jag faktiskt en liten promenad med Della och Tindra, så Della skulle få sova, jag har "fuskat" och vyssat henne på plats på glasverandan för det är så jobbigt att bära ner vagnen, gå en promenad och sen lyfta upp vagnen, med Della i, på glasverandan igen, men nu fick jag hjälp av Micke, och vädret var så milt så hon fick sova utanför fönstret på gården, dock en bit ifrån då jag var rädd för takras. 
Strax efter hon somnat så kom Astor och Helen förbi, Astor har de senaste veckorna suttit och redigerat en film från Dellas första år, från hon var några veckor till jul/luciafesten i december. 
Både jag och Micke grät när filmen började, sååå häftigt att se ens, numera stora tjej, så liten och sååå häftigt att se alla framsteg. Tänk att hon varit så liten... Guld värt att ha en sån här film att kunna titta på ibland och tänk så kul för Della att kunna se sig själv från när hon var liten, finns ju inte en enda film på en annan från när man var liten, hade varit kul att se. Stort tack Astor!
 
Della sov bara strax över en timme, och det märktes att hon inte var färdig för när Astor hämtade in henne så var hon grining och inte alls sig själv. Vi började kolla på filmen om Della och då kom Ida, som ville åka pulka med Della, så då blev hon lite gladare. Efter filmen så gick jag, Della och Ida ut och åkte lite pulka, Ida drog henne mest men även jag någon vända, fick dock ångra de då jag har haft sååå fruktansvärt ont i ljumskarna i natt. Kunde knappt ta mig ur sängen och gå på toaletten. Men nu på morgonen så har jag knappt känt nå.
Så jag ska nog hålla mig ifrån sånadär aktiviteter.
 
Hejja hejja Ida
 
Medans vi var ute så fixade Micke middag, och Ida åkte hem när vi skulle äta, för hon hade rester hemma och skulle strax iväg och jobba. Vi åt middag, plockade ihop och satt oss i soffan och myste. Strax efter 18 så åkte Micke på pingisträning och jag och lillan provade hur det såg ut med fönsterbräda i matsalen.
Vid 20 så gick jag och la lillan, men hon ville inte sova, men tillslut efter typ en halvtimme så kom hon ändå till ro och somnade runt 20.35-20.40. 
 
Någon bebis än då?? 
 
Nej och inga känningar alls att något ska vara på G, nån pyttepytte förvärk/sammandragning ibland, men alldeles för sällan för att vara något att bli glad över. Jag som varit såå säker på att den ska komma ut i typ samma veckodag som Della, som kom 38+2, och idag är det 38+6 men ingen bebis, så vi får se när den här lille vill komma ut, egentligen så är det ju ingen brådska, då jag ändå mår så pass bra, men jag är ju, som jag skrivit tidigare, sååå sjukt nyfiken på vem som döljer sig där. Men jag är glad att den höll sig inne så jag inte missade allt kul som hände på lördagen. 
 
Nej dags att ta tag i dagen, har lite tvätt och städning att dona med idag! 
Ha en fin dag! 
 
 
1 Lovisa:

skriven

Haha vad coolt med Hanna!! Snacka om att världen är liten :D

Kommentera här: