Upp och ner

Igår så var jag så sjukt nere, eller jag var mest trött, höll på att somna sittandes vid frukostbordet med Della, men som tur var så kunde Micke skjutsa henne till förskolan påvägen till jobbet så jag gick och la mig vid 9.30 och sov till typ kl 12, åt lunch, tog en dusch och hämtade lillan på förskolan vid 14, vid 14.30 precis efter vi kommit hem så kom farmor och hämtade lillan för dom skulle på badhuset. Hon var så ivrig och skulle iväg och hon fösökte ta på sig skorna fast det låg ett par tjockstrumpor i dem, Helen plockade ur dem och satte dem på hennes fötter och då gick det lättare att ta på sig skorna. När hon är påklädd och klar så säger jag "Hej Då" och får ett "Hej Då, vi ses sen" tillbaka... jag stammar "vi ses sen..." och jag och Helen tittar på varann och säger båda "Sa hon verkligen de!?" Lillsötan är så stor! Sen börjar hon plutta med munnen och ska ha en puss innan hon åker, då fick jag en tår i ögat. Hon är ju sååå underbar.
 
Efter dom åkt så gick jag och la mig en vända på sängen, sov aldrig för Emma ringde så vi pratade nästan en timme och sen så låg jag och kikade telefonen tills Micke kom hem vid 16.30. 
Jag var fortfarande helt slut när han kom så han fick, trots att han jobbat hela dagen, lagat middag. 
Precis när vi satt oss så kom lillsötan nybadad och glad hem och ville också ha mat. 
 
Efter maten så plockade vi ihop och satt oss alla tre (plus katten och hunden) i soffan. Sen så tröttnade Della och vi gick och lekte lite på hennes rum, bla. så läste hon saga för dockorna. 

Hon älskar verkligen sina dockor och mjukisdjur och bär på dem, skjutsar dem i vagnen, bäddar ner dem och pussar på dem, hon är så omtänksam. 
 
Idag så är jag mycket piggare och hade innan kl 9.15 startat en maskin disk och en med tvätt. 
Och som ni märker så nej ingen bebis än, den verkar trivas bra där inne. 3 dagar kvar till BF, håller alla tummar och tår som jag har att jag inte går över tiden, men det verkar som det blir så...
Har ju inga känningar, förutom mina små små förvärkar, som kommer väldigt sällan.  
Idag ska vi till BM kl 12.30 och eftersom det inte är någon mer föräldragrupp så går Della numera på förskolan måndag-torsdag 9-14 så hon får följa med på undersökningen. Micke ska också med så det lär inte vara någon fara att ha med henne där, hon brukar hålla sig så lugn och snäll så. Sen ska jag ev. förbi och klippa Emma och sen direkt hem och laga mat, har nämligen bjudit hit Astor och Helen på middag ikväll. 
Jag planerade in Ceasar sallad idag, och vi bjöd dem på det en gång tidigare och Astor tyckte att det var så gott så då ville jag bjuda hit dem ikväll när vi skulle äta det igen.  
 
Ja jag ska väl se till att ta en dusch och göra mig iordning så att vi kommer iväg till Edsbyn i tid idag. 
 
Ha en fin dag! 
1 Lovisa:

skriven

Lite coolt att du bloggade på morgonen helt ovetandes om att lillebror skulle dyka upp sen samma natt ;) Ska bli så roligt att få se fler bilder sen och hur allt gått och hur Della kommer reagera! Tänk vad hon lär ska pyssla om sin lillebror :D
Svarade på en av dina kommentarer på min blogg förut men kom på att du kanske inte läser där så skriver här nu :)
Skönt att höra iaf att det är fler som känner igen sig om sovproblemet som vi har.. Man började ju tro att det bara var våran unge som är som en duracellkanin på kvällarna när alla andra jämnåriga tycks sova kl 19 ;) Har gått såå himla mycket bättre nu när vi slutat med dagssovningen! Så otroligt skönt är det! Visst blir han jättetrött ibland typ vid middagen men han brukar få ny energi bara han fått i sig lite mat så han orkar sista timmarna.. Men klurigt för er såklart när ni hämtar på dagis med bilen, är ju jäkligt svårt att hålla dom vakna då om man inte har en underhållare med sig ;) Men kanske värt att prova sig fram ändå, med att tex skippa sovning på dagis och sen att hon sover en kvart i bilen hem tex.. Dom där timmarna på kvällen är värt såå mycket känner jag nu när vi plötsligt fått tillbaka dom ;)
Sen om förlossningen och det.. Nu har ju du ditt gjort och vet att allt slutade bra iaf ;) Själv har man ju ingen aning men är redan less på att jag ska ha förvärkar nu som inte leder någonvart?! Vad fan ska det vara bra för?? Rätt inställd på att det blir långt och utdraget även denna gång men vi får väl se :/
Är du säker på att Della låg i vidöppet läge?? Jag minns ju att du berättade det där förut att läkaren vridit om, och funderade ju såklart varför man inte gjorde det på mig! Så frågade aurorabarnmorskan om det när jag var där, men hon sa då att det är praktiskt omöjligt att vrida om ett barn som ligger vidöppet! Att man måste då vrida bebisen ett helt varv och det går inte. Och när dom ligger vidöppet så ser man oftast inte det förrens dom kommer ut, om man inte gjort ett ultraljud innan för det är enda sättet att upptäcka det på. Finns ju nåt som heter snedbjudning också, att bebisen ligger lite snett och det kan man vrida till sa hon. Skulle vara intressant att veta om dom säger olika?! :) Det står ju i journalen, i min står det vidöppen hjässbjudning på Ivar. Men hade ju inte ens orkat läsa den innan trots att man fick med den hem ;) Jag hoppas då att ungen ligger "rätt" denna gång så jag slipper massa saker som kan ställa till det ännu mer ;)
Hoppas du mår bra nu efter förlossningen så ni kan åka hem och njuta av att ha blivit 4 i familjen!! :D Stor kram och grattis igen!!

Svar: Hej vännen.
Njut av din vackra mage, jag saknar redan min... konstigt med tanke på hur less jag var på den på slutet ;) men man saknar ändå att ha något som buffar där inne, det är så otroligt häftigt, även om det är ännu häftigare att ha sin bebis på utsidan.

Jag har skrivit klart förlossningsberättelsen men Micke ska få läsa igenom den och godkänna den innan jag publicerar men det blir nog idag ;)

Hmm ja jag vet förr att jag fick notis här på sidan om någon svarat på min kommentar, men tydligen inte längre, så jag hoppas att du läser detta, men jag kopierar det och skickar på din Facebook mail också för att vara säker ;)

Ja jag är sååå kluven i det där med läggning och eftermiddagsluren... men som det är nu så vill jag inte sluta med den, lr jag ska väl avvakta lite och prata med BM sen när vi ska dit när Della blir 2 år. Ska prata lite mer med svärmor också, som ändå jobbat på förskola i typ 25 år (hon har varit på Delas förskola i 25 år ialf innan de vet jag inte) så hon har ju massa erfarenhet av det.

Ja även om det känns som förvärkarna är onödiga så ska dom ju ge viss värkan, och snart så är det din tur, men ja jag vet tiden innan när man går och funderar så är det sjukt jobbigt, man vet ju inte innan hur det ska gå!

Jag kollade upp min journal från Dellas förlossning och såhär står det kl 10:27 (3 timmar innan hon kom ut)
"Dr Edström kommer in och bekräftar med u-ljud att barnet ligger vidöppet. Dr Edström skruvar barnet till framstupa. Pat kopplas i CTG-kurva."

Dom misstänkte att hon låg vidöppet eftersom hon inte kom längre ner på alla dessa timmar och jag var helt öppen, så BM gjorde ett UL på mig och kallade sen in doktorn (en gammal man i typ 60-års åldern) som sa att "Detta är ett gammalt barnmorska knep som inte lärs ut längre" så jag hade nog bara tur att just han jobbade då och kunde göra det. Men såhär i efterhand så känns det lite läskigt, tänk om han vridit så det blivit nå fel, med tanke på att dom inte lär ut det längre...

Jag mår bra, hade rätt så kraftiga eftervärkar dag 2 och 3, men nu känner jag inget, tuttarna gör dock sjukt ont, ialf den ena, men jag smörjer och ska försöka stå ut för att slippa amningsnapp, hade den i nån vecka med Della och jag slipper helst det denna gång. Della är jättegosig med honom och allt känns sååå bra!

Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för er när det blir er tur också.
och att resten av graviditeten går bra. Massa kramar till er alla <3

Linda

Kommentera här: