Välkommen vecka 40

Egentligen vet jag inte om veckan är så välkommen då jag hade hoppats på att ha en liten bebis i min famn vid det här laget, men det sägs ju att den som väntar på något gott...
 
Idag går jag in i vecka 40 (39+0) 
 
Statistik 97,9% av graviditeten har passerat (274 av 280 dagar)
Jag har 6 dagar kvar till BF 
 
Värden
Vikt: 83 kg (Plus 15 kg sen inskrivningen i vecka 11)
 
Barnet
Barnets totala längd är nu ca. 48-52 cm och det väger ca 3,39 kg i början av veckan och 3,56 kg vid veckans slut.
Det är fullt utvecklat och kan nu lämna sin trygga tillvaro i livmodern.  
 
Mina funderingar
Vart är du?? Ja det vet jag ju, men kan du inte komma ut nu? Du är såå efterlängtad. 
Usch det kan vara 3 veckor kvar tills jag får hålla dig. Ovissheten håller på att göra mig smått galen. 
Allt är ju packat, klart och förberett, det enda som fattas nu är du, älskade lilla vän.
 
Jag smällde t.om. i mig en HEL ananas på söndagskvällen, och en på måndagseftermiddagen, för en på föräldragruppen sa att hon gjort det (eller hon åt båda två på en gång, men jag mådde då illa efter en) och då hade bebisen kommit. Men nej här hände de då inget...
 
 
Hade så sjukt ont i ljumskarna natten till måndagen, på söndagen så tog jag ju först en promenad, dock kort, och sen så drog jag lillan lite i pulkan på eftermiddagen och det var nog ingen bra idé, för jag höll inte på att ta mig ur sängen när jag skulle på toaletten på natten och varje steg gjorde ont! Dock så har jag sovit väldigt bra och djupt de senaste 3-4 nätterna och efter jag varit upp på toaletten så har jag somnat om direkt. 
Igår så vyssade jag henne på glasverandan, för säkerhetsskull, vill ju gärna kunna gå ordentligt. 
 
 
 

Kommentera här: