Veckan som gått

Bra minne men kort, vi var inte alls hemma söndag och måndag som jag skrev tidigare... 
 
Efter Della sovit på söndagen så åkte vi till Långhed och hälsade på, även David och Marie med barnen var där så Della fick busa lite med dem, och sen på måndagen så åkte jag och Della upp till mamma i Voxna medans Micke jobbade hemifrån, perfekt för vi saknade mamma/mormor och så fick Micke jobba i lugn och ro. 
Passade även på att svänga in till min mormor och morfar när vi ändå var i Voxna. 

Tisdag och onsdag så var Della till förskolan och torsdagen så tog vi oss en trip med Emma och Ida till Bollnäs. Handlade lite på Rusta, bra-att-ha-saker som shampoo, balsam, ansiktstvätt, duschcreme, två filtar, chokladbollar, en boll-slinga till Dellas rum och skärbrädor var även in på Coop och köpte blöjor till lilla bebisen, städade ur mitt skåp och så åt vi lunch och fikade där. 
 
När vi skulle åka hem så hade Della kissat igenom, så det var bara att byta alla henne kläder, medans Emma och Ida lära dra iväg på jobbet. 
Sen så åkte vi hem och packade badkläder och mötte upp Helen vid badhuset vid 15. Jag badade inte för natten innan så hade jag haft såna förvärkar, så jag trodde nästan att bebisen skulle komma på torsdagen, kändes exakt lika som när Della kom, men nej sen efter typ kl 05 så kände jag inget mer och har inte gjort sen dess "/ 
 
Men Helen och Della badade för fullt och även Astor som bara brukar vara där och basta hoppade ner i poolen, först simmade han några längder och sen hängde han i barnpoolen med lillan och Helen. 
Jag satt brevid och försökte göra en planering för matten, måste verkligen ta tag i den nu om jag ska hinna innan sommaren. Måste även anmäla mig för högskoleprovet OM jag nu ska göra de, vill bara lägga ner tid och pengar på det om jag vet att jag kommer hinna klart matten... 
 
Sen åt vi middag på badhuset, jag och Della en varsin tuffing och Helen en paj. Sen så åkte vi hem till Micke, som satt i bilen på gården utan hemnycklar och väntade.
 
Fredagen så skjutsade jag Della till förskolan till kl 9.30 och åkte hem och plockade lite, tvättade en maskin och gjorde mig iordning för att åka på sista föräldrautbildningen.
 
Micke körde och hade en kollega i högtalaren på bilen och jag orkade inte lyssna på deras jobbprat så jag pluggade i hörlurarna och lyssnade på musik. 
 

Vi pratade parrelationer och hur det känns efter bebisen kommer. Tog upp mycket sådant som ingen pratade om innan förra graviditeten... 
 
Sen så åkte vi och hämtade vår skatt på förskolan, åkte på Ica och handlade lite och sen åkte vi hem och lagade tacos och så hade vi fredagsmys. Kollade på film och åt lite godis, lr jag åt mer än jag borde och mådde jätteilla tillslut, jag fattar inte varför jag inte har någon gräns. Hur mycket kan man stoppa i sig egentligen!? 
 
Idag så hoppas jag att bebisen inte kommer, för vi ska först till Långhed och fira Mickes farmor som fyller 90 år idag och sen ska vi på middag hos en barndomsvän till Micke, som bor inne i Alfta med sin fru och två barn. Båda barnen går på Dellas förskola, och den yngsta på samma avdelning som Della. 
Den äldsta hade kommit till Helen en dag och sagt "Vet du då, på lördag så kommer Della som går på våran förskola hem till oss", sååå gulligt! 
 
Så det ska bli en riktigt trevlig dag, så håll dig inne idag bebis. Ha en fin helg! 

Kommentera här: