Gävle weekend

Åkte mott Gävle efter besöket hos BM (skriver mer om de i dagens inlägg om graviditeten) och var framme runt 15.30 så vi åkte direkt till hotellet och checkade in, i Chopin Sviten. 
Ja Micke hade bokat en svit till oss, jättestor och mysig, det enda som fattades var ett badkar, hade varit så skönt att hoppa ner i det efter bion. 
 
Gick direkt iväg och skulle äta, tänkte gå på Church Street Saloon för jag har aldrig ätit där, men det öppnade inte förns kl 17 och vi skulle på bio kl 17:45 så de blev för stressigt. Istället så gick vi på Helt Enkelt och åt en varsin oxfilé. Jättegott! 
 
 
Köpte lite godis på Hemmakväll och gick sedan till bion för att se Hobbit - del tre, femhärarslaget. 
Träffade även på Marie, Matilda, Wilma och Aaron där som skulle se Hungergames samma tid som oss, dom bodde dessutom på samma hotell! 
Spännande film och mysigt att gå på bio, men sjukt va dyrt det är. 155kr per biljett + 15kr per glasögon och så en bokningsavgift på 10kr gjorde att bion gick på 350kr. Lite dyrt för en film kan jag tycka men vi gör det ju inte så ofta nu för tiden. Filmen slutade ialf strax efter kl 20 och vi gick direkt hem till hotellet, och här hade jag verkligen önskat att det funnit ett badkar att krypa ner i, men istället så kröp vi ner i sängen och kikade lite på tv. 
Det var också mysigt. Så skönt att bara ta det lugnt. Jag sov dock väldigt oroligt och vid 6.30 så vaknade jag av världens sendrag i båda vaderna, ena benen på baksidan och andra på framsidan, jag bara skrek på Micke som fick hjälpa mig att "hålla emot". 
 
Dagen efter så hade vi ställde klockan så vi inte skulle sova över frukosten, kom ner vid 9:45 och den stängde 10:30 så vi hann äta i lugn och ro, och jag fick det lyxigaste, egengjorda tjocka jättegoda våfflor! Mums! 
 
Sen så gick vi upp på rummet och gjorde oss iordning och packade våra saker, checkade ut och gick en vända på stan. Köpte nya skor och strumpor till lillan.
 
 
 
Fick bli vit/grå/marinblåa i år, hon hade vita/rosa/lila förra årets, men årets "tjejfärg" var prickiga och dom gillade jag inte alls! Köpte även en present till Helenas lilla tjej som snart blir 3 månader, de tänkte jag inte på när jag handlade så det blev för litet "/ Jag ska skicka henne kvittot så får hon byta! Till ny storlek eller något annat! 
Köpte även ett 2-pack pyjamas på Kappahl som det var halva priset på, och när jag visade mitt club-kort så blev det ytterligare 30%, så det blev billiga pyjamaser. Micke köpte även en skitsnygg tröja. 
 
Åkte efter stan till Biltema för Micke skulle ha lite verktyg och grejer till huset. Jag köpte också lite saker. 
Sen direkt till Helena och Tobbe för att se hur dom bor och se hur lilla H växt sen sist! 
 
När vi kom ut från Helena så hade det börjat att snöa ordentligt, men vi ville ändå in till min farmor som ligger på sjukhuset i Gävle och är riktigt dålig. Vi stannade hos henne i lite över en timme. Så hemskt att se henne liggandes sådär, hon kunde knappt prata så hon fick skriva de hon ville i ett block. Vi visade henne en sammandragning av Edsbyns senaste bandymatch och pratade lite med henne. Jag tror att hon uppskattade vårt besök men hon grät när vi skulle gå. Jättejobbigt! 
 
Resan hem var hemsk, det kräksnöade och vi kunde inte köra fortare än 50-60 km/h efter E4:an så det tog ju en evighet hem. Dessutom var det jättejobbigt att titta på snön, så jag satt och tittade ner hela resan, stackars Micke osm fick köra. Vi stannade till i Tönnebro och köpte hamburgare, det stod alltid öppet på skylten men när vi gick ut så låste hon efter oss, så vi hade nog väldig tur som fick mat i oss då vi måste ha kommit precis innan dom stängde. Astor hade varit nere i Uppsala och jagat och deras bil hade dött precis efter de svängt av E4:an men de orkade inte vänta på oss, som var typ en timme/en och en halv efter dem så de tog en taxi hem, kostade bara 1800kr. När vi kom förbi så stod en bärgare där och skulle precis bärga deras bil. 
 
Vi hämtade upp Astor hos Per, hämtade upp min bil på Ida´s parkering (jag ställde den där på fredagen, eftersom vi hade varsina bilar upp till Edsbyn, så jag hjälpte Emma med håret innan BM) och Tindra hos Ida, sen till Långhed, och jag såg antingen en stor jämthund eller en varg efter vägen vid Näsbyn, för att lämna av Astor och hämta älskade lilla Della. Hon blev sååå glad när vi kom. Underbara unge! Som vi hade saknat henne! 
 
Satt hos dem en stund och sen åkte vi hem, och då var klockan runt 21, Micke byte om och gick sen ut igen för att skotta gården, tur vi bara har en liten parkering... När han kom in igen så gick jag och la lillan och sen så gick vi och la oss.
 
Tiden går så snabbt när man är iväg sådär men det var riktigt mysigt att få en helkväll med min älskade sambo nu innan nästa bebis kommer. Älskar min karl sååå mycket! Han har gjort mig hel! 

Kommentera här: