Hej tisdag

Jag inbillade mig att jag var piggare igår, gjorde ett ryck och röjde lite i köket innan jag fixade lunch till mig och Della. Gick och la henne och satt en stund vid datorn, men nej jag blev så trött så det vara bara att gå och lägga sig. Hann sova typ en timme innan hon vaknade, då gick vi vidare till soffan och vaknade till och myste lite där. 
Hade missade samtal från Micke och mamma, så jag ringde upp dem och då var Micke på väg hem, så jag gick och började med maten så den var nästan klar när han kom hem. 
 
Sen så myste jag med Della och Micke tog hand om köket, och vid 20 så gick jag och la Della, tog henne typ en timme att somna och efteråt så gick jag och tänkte hänga tvätten, men så svarade jag på två facebook mail så Micke hann före mig att hänga den. Sen gick vi, jag som en zombie, till sängen, hann väl i stort sett lägga oss innan vi hör små steg och Della kommer och går med typ med stängda ögon, kommer fram till min sida, sträcker upp armarna "Kom, kom, kom". Så det var bara att lyfta upp henne och söva om henne, hon somnade om direkt men sen så vaknade hon till och började skruva och vrida och vända på sig! Så vi gick och drack lite vatten och sen somnade hon om. Men hon har då inte legat stilla i natt, i slickad emot mig, så hon har väckt mig några ggr och jag har fått lyfta "tillbaka" henne till mitten. 
 
Jag är då lika trött idag som tidigare, Micke lämnade lillan på förskolan innan han for och jobbade så jag har bara hållt mig hemma, har ätit frukost och skrev klart inlägget om Gävle och ett nytt om senaste graviditetsveckan. 
Så ja jag har mest suttit framför datorn i 2 timmar. Det blir man väl också trött av, men bara tanken av att plocka ur diskmaskinen och plocka i ny disk får mig att nästan somna sittandes. J a g. o r k a r. v e r k l i g e n. i n t e.
 
Jag är såå trött så jag vill bara gråta. Och idag hinner jag inte med någon att sova middag tyvärr. Ska ta mig upp från stolen och röja lite sen måste jag ta en dusch (har inte duschat sen lördags...) och åka in till Alfta och hinna handla lite innan lillan slutar på förskolan. Lr så sover jag en timme och så får Della följa med och handla... 
Ja så får det bli, jag måste sova! Jag skiter i lunch bara jag får sova... 
 
Skriver mer sen om jag orkar! 
 
---------------------- Uppdatering 16:54  ----------------------
 
Gick och la mig och sov, ställde klockan på en timme, men ställde om den till en halvtimme till, men så vaknade jag till av något ljud så jag klev upp och gick och duschade, kom ut till bilen vid 13.25 för jag tänkte att det tar väl en stund att skotta snö och sopa av bilen, skull dessutom in på Ekmans och hämta ut min vinst på Lions kalendern, men när jag skulle backa ut från gården så kom jag ingen vart, eller ja snett framåt gled bilen...
Gick ut och skottade lite till, ringde Micke och frågade vart vi hade sand, gick ner under huset och bar upp en tung hink med sand, sandade runt däcken men nej bilen tog sig inte från parkeringen. 
Ringde Micke igen och storböla, grät verkligen som en galning, fick inte ens nån luft... han lyckades lugna ner mig och jag gick in, sen ringde han igen och då började jag om... längesedan jag grät så mycket och hårt! 
Men det var rätt så skönt att få ur sig lite också, men shiit vad dessa hormoner kan ställa till de! 
 
Till slut så ringde Micke efter min räddande ängel Astor som kom och hjälpte mig att skotta och så ringde han förskolan och sa att jag skulle bli sen att hämta lillan. Kom dit typ 35 minuter sent, så hon satt vid bordet och åt mellanmål när jag kom. Så jag fick snällt sitta på en stol och vänta tills hon var klar. Vi kom därifrån typ 15.05 och åkte direkt hem, blev inte ens någon handling, utan Micke fick en inköps lista så fick han handla på vägen hem. Han kom precis in genom dörren så jag ska hjälpa honom. 
 
Trevlig kväll! 
 
 

Kommentera här: