Helt slut

Intervjun i torsdags gick bra, eller jag nämnde det som redan stod i min ansökan att jag väntade barn om några veckor, så då sa hon "oj jaha, ja men då är det nog ingen idé att vi har den här intervjun, det är inte de att jag inte vill intervjua dig men öh det är ju en rätt så tung produkt att bära på och om du är höggravid så är det inge bra" 
Så vi avslutade ganska direkt och hon bad mig att ringa henne när min föräldraledighet var slut! 
 
Jag klädde på mig ytterkläder och åkte och badade. Della och farmor satt redan i badet när jag kom fram. Hon var så söt lilla gumman och hon blev såå glad när jag kom. Hon springer runt och hejjar på alla och leker med leksakerna som finns där. Åkte bara rutchkanan en gång dock. Efter typ en timme så började jag och Helen att känna oss skrynkliga och nöjda och ville kliva upp, så vi lockade Della med att "Gå och ducha" och hon följde glatt med. Vi åt middag på badet och åkte sen hem och inväntade Micke som kom hem sent från jobbet!
 
Fredagen så skulle Della på förskolan, men efter att vi hört rykten (från föreståndaren/farmor) så fick Della stanna hemma, jag har ingen lust att varken ha magsjuka själv eller ta hand om en magsjuk (snart) 2-åring.
Därför skjutsade vi henne till Ida när vi skulle på föräldragruppen, och sövde henne där så fick Ida springa och vakta henne i typ 2 timmar.
Föräldragruppen var lika bra som sist, och vi var ett par mindre för deras vatten hade gått dagen innan så dom var inne på förlossningen redan... Dom hade BF 2 dagar efter oss, men jag är inte bitter ;)
Jag hade bakat morotskaka som verkade vara uppskattad. 
 
Efter utbildningen så åkte vi till Alfta för att hämta upp Della hos Ida, dock så var dom och Emma iväg på Ekmans när vi kom, så jag och Micke gick in på Hemköp och handlade lite innan de dök upp.
De hade köpt med fika och vi tog med oss resten av morotskakan in och så fikade vi lite innan vi for hem och gjorde hemmagjord pizza och myste sen i soffan! 
 
 
 
Lördagen så åkte Micke tidigt till Sundsvall för att jobba medans jag och Della åt frukost i lugn och ro. 
Sen så lekte vi lite och jag tog en dusch och så åkte vi med Ida till Edsbyn och gick på Erikshjälpen, hälsade sen på pappa/morfar en stund och fick under tiden vi var där en inbjudan till att äta middag hos Emma som vi inte tackade nej till. Åkte dit och åt, fläskytterfilé, potatisgratäng och bea. Mums mums. Della åt upp hela sin stora portion. Sen så åkte dom båda med oss till Alfta för dom skulle tydligen på galej. 
Jag och Della därimott vi åkte hem och gick och la oss runt kl 20... 
 
Söndagen så kom Astor och Helen förbi precis när jag la lillan ute på glasverandan, så dom missade henne, jag ringde Micke och hörde hur långt han kommit, för dom ville träffa honom också, men han hade precis åkt, då han blåst 0,2 några timmar tidigare och inte vågat åka. Men dom stannade ändå i typ 1,5 timmar, vi åt glass och maränger och fikade. Sen så äntligen kom Micke hem, typ när Della vaknade från sin eftermiddagslur, så han plockade upp henne och hon blev jätteglad! 
 
Måndagen så höll sig Micke hemma, han jobbade på förmiddagen men kompade ut eftermiddagen och var med oss. Vi packade klart bebisen kläder till BB-
Han åkte och handlade och köpte med pizza hem (jag som var sugen, jag aom aldrig äter pizza). 
Astor kom förbi medans han var borta och satt med oss tills Micke kom hem. 
 
Idag, ja idag är det tisdag och jag går in i vecka 38 (37+0) och därav rubriken, för just nu så är jag heeelt slut! 
Fixade lite på förmiddagen, medans Micke skjutsade lillan till förskolan, men vid 10.30 så blev jag såå trött och gick och la mig på sängen, slumrade till och vaknade av att Micke kom och sa hej då, jag pussade på honom med ögonen stängda och väldigt borta. Sen så åkte han till Umeå och jag vände mig om och somnade.
Vaknade med ett ryck kl 12.30 och trodde jag sovit över Dellas förskolehämtning, men det var lugnt. 
Låg och drog mig en halvtimme till. Sen så åt jag en korv med bröd och åkte in och hämtade lillan. 
Hon blev jätteglad när hon såg mig och sa "Mamma, mamma" och ville direkt ner från Saras knä och så sprang hon till mig och ville upp i famnen. Det värmde mitt hjärta. 
Vi åkte hem och var ute en liten stund, men så lära jag in på toaletten så vi fick gå in. 
Har lekt lite på henne rum och jag har fixat mat och tvättat lite men just nu så ja jag känner mig heelt färdig. 
Ögonen vill inte vara öppna, dom svider och jag känner mig väldigt snurrig... lite som om jag inte är i min kropp! 
Hjärtklappning och lite svårt att andas... 
 
Fick en liten panikångestattack i bilen på vägen hem från förskolan också, den kom så plötsligt brukar annars känna när en är påväg, precis efter jag talat färdigt med Micke i telefonen. Men jag lyckades avvärja den fort. Hade tidigare läst om en gammal klasskompis och hans fru som fick sitt andra barn idag och läste hur fort det gick och att dom fick åka ambulans in till Huddik. Och att då veta att min karl är 44 mil och ca 5 timmar och 17 minuter bort och vårt barn kan komma närsomhelst känns inte så bra. Men detta är sista gången som han sover borta innan bebisen kommer, så det känns ialf bra, och att han planerade bort turen till Skelleftåe (57,6 mil och 6 timmar och 52 minuter bort). 
 
Det är bara att hålla tummarna att den lille väntar några dagar till!!! 
Har dock förvarnat och sagt till alla att ha ljudet på mobilerna på högt utifall det blir något inatt. 
Men som sagt så håller vi alla tummar och tår att det inte blir något inatt. 
 
Nej jag ska ta och umgås lite med min lilla tjej. 
 
Ha en fin kväll! 
 
 
 
 
1 Ida:

skriven

KRAM!

Svar: Tack! KRAM tillbaka. Är sååå nyfiken på hur det går för er med allt också!!! Hur ni mår och hur dagarna ser ut!
Linda

Kommentera här: