Onsdag

Idag så är jag faktiskt piggare! Har sökt två jobb, beställt fler namnnappar till Della. Att det stod "Lillsötan" på hälften av dem dög inte på förskolan, då jag fick kommentaren "Lillsötan, jaha ska vi veta vem det är vi då?! Och att det är den enda Lillsötan som finns!?" Så nu blev det Della på alla denna gång. Men dom är dyra att köpa ett 6-pack kostar typ 220:- plus frakt på 100:- Vanliga kostar typ 50:- för ett 2-pack, så ja det blir dubbelt så dyrt. Men det får de vara värt! 
 
Var ju lite upphåll på bloggen under julen, men det är lite svårt att hinna med att sitta i lugn och ro och skriva när Della varit hemma varje dag plus att jag har jobbat, och påtal om att jobba, imorgon kommer belöningen, LÖN!
Ja vi får som industrierna här hemma lön den 15 varje månad. Lite dumt kan jag tycka för man vill ju gärna ha dem lagomt till räkningarna ska betalas, men man får lära sig att spara ;) Hela hösten har dessutom varit dum, då a-kassepengarna kommer varannan vecka, då man skickar in kassakorten med två veckors intervaller, så på såvis ska det bli skönt med föräldrapenning igen som kommer en gång i slutet av månaden.  
Men jag var in på deras hemsida igår och egentligen så längtar jag inte, allt är såå krångligt, trots att man gjort detta en gång. Man ska ju först anmäla att man ska ta ut föräldradagar och sen ansöka... Hel krångligt. 
Mitt moderskapsintyg verkade ha kommit in så jag kunde börja ansöka direkt, verkade inte behöva anmäla denna gång. Micke skickade jag dock instruktioner till så han kunde anmäla sina 10 pappadagar, för det måste man göra senast samma dag som bebisen kommer, och de vill man ju helst slippa tänka på under förlossningen. 
Skönt att ha det ur världen. Nu är det bara packa BB-väska kvar (tvättade allt under förra veckan) sen så är vi redo. Eller ja jag ska iväg idag och hämta upp en åkpåse/overall som kommer passa bra i liggdelen och babyskyddet. Jag fick aldrig något svar från Jollyroom om det gick att lägga till en vara på beställningen och igår kom dessutom beställningen till Ica så jag har redan hämtat ut den. Men lite tråkigt/dålig kundtjänst som inte ens kan svara på en förfrågan.
 
Jag har tagit en dusch och gjort mig iordning, klippte och målade även tånaglarna, ätit lunch (ingen bra idé att hoppa över den igår, var rätt hungrig när jag väl kom hem efter att ha hämtat Della på förskolan) och så ska jag strax åka in till Alfta och möta upp Ida för vi ska göra ett nytt försök att gå på Ekmans :) Sen hämtar vi upp Della på förskolan och åker till Edsbyn för att hämta upp åkpåse/overallen och gå på Erikshjälpen! Var evigheter sen jag var dit så det ska bli skoj! 
 
Tråkigaste idag är att Micke åkte till Umeå på morgonen och blir borta ända tills på fredag "/ Det gillas verkligen inte! Två nätter utan honom kommer att bli hemska. Vill ju ha mitt allt hos mig, tur dagarna och nätterna går fort! 
 
Ja jag ska möta upp Ida kl 13 så jag ska plocka undan lunchen och klä på mig och åka! 
 
Ha en fin dag! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: