Piggare idag?!

Igår var jag helt slut. Vaknade runt kl 8 klev upp och hjälpte Micke att fixa matsäck till pingis tävlingen som han skulle på, åt frukost med Della och sen satte vi oss framför tv.n vid 9 när Micke åkte. Vid 10 så hämtade jag täcke och kudde och 10.30 så sov jag, sov kanske typ 30-45 medans lillan kollade på tv. Heelt slut. Sen upp laga lunch och sen kom Astor och Helen förbi med Dellas barnvagn och bilbarnstol (efter Helen varit barnvakt, det snöade ju så fruktansvärt på lördagskvällen så vi brydde oss inte om att packa med det hem) Astor passade även på att skotta lite på går´n (De Micke inte hann innan pingisen). När dom åkt så la jag lillan i vagnen och hon protesterade först men somnade efter typ 4-5 sekunder. Då var kl typ 14, jag satte mig en stund vid datorn men blev så trött så vid 14.30 så gick jag också och la mig. Vi sov både till 16.30... vaknade strax innan Micke kom hem från pingisen, som han förövrigt hade vunnit allt på! Jag lagade middag medans Micke myste och lekte med Della sen så satte vi oss i soffan igen. Ja en riktig slappardag alltså. 
 
Idag så känner jag mig lite piggare och hoppas att jag kan få någon ordning på kaoset här hemma! 
Och pricka av lite saker på min rätt så långa to-do-list. 
Planen var annars att gå ut med Della och åka lite pulka idag, men termometern visade -24 grader imorse så jag tror att vi kanske skippar att gå ut, om inte graderna går ner upp lite! 
Jag gjorde en beställning på Jollyroom tidigare på förmiddagen... 
 

En ergonomiskt bärsele, inte den nyaste 360 utan jag valde en lite billigare, den enda skillnaden verkade vara att i denna så kan jag inte bära barnet med ansiktet framåt, så förhoppningsvis så behöver jag inte de! 


Köpte även en sittdyna, som jag länge tänkt att göra, men det har inte blivit gjort för jag har inte hittat någon som jag gillat, har ju en blå Elodie Details åkpåse, men jag vet inte om jag vill ha en blå sittdyna och jag vill definitivt inte ha en rosa :P Vill ju ändå kunna använda till nästa barn också, och nu hittade jag detta märke "Petite Chérie" som verkar ha härmat Elodie Details lite med färgerna (förutom att E D inte har denna färg på sittdyna) men till billigare priser. 

Köpte även en organiser, en mindre variant av skötväska som man kan hänga på vagnen och bara ha det viktigaste i, vattenflaska, vällingsflaska, mobil, nycklar osv. Perfekt för långa vårpromenader. 
 
Kom även på att jag borde köpa en mini åkpåse till babyskydd och barnvagn så jag mailade om det gick att lägga till på beställningen så vi får se om det kommer en sån också! 
 
Har även hittat en skitsnygg gardin till köket på Ellos som jag funderar på att köpa...

Men jag får nog sätta mig sen igen när Della sover middag för just nu så får jag bara springa fram och tillbaka mellan datorn och henne i vardagsrummet! Vill kunna kika i lugn och ro och passa på att beställa något mer om jag ändå ska ;) 
 
Nej klockan tickar på, jag ska ta och fixa lite lunch till oss och fortsätta att röja lite i röran! 
 
Jag kommer skriva lite om vår Gävle weekend senare också, men de inlägget kommer nog nedanför detta... 
 
Ha en fin dag! 

Kommentera här: