Spontantrip till Bollnäs

I tisdags så var jag väldigt pigg och passade på att dona lite hemma medans lillan var på förskolan. 
Packade BB-väskan (dock bara mina kläder) och bäddade lill*ns lilla spjälsäng. 
 
Ser såå mysigt ut, får se om och när nästa skatt vill sova här. 
 
Sen så åt jag lunch och tog en dusch så jag hann inget mer, timmarna rusar förbi. Åkte och hämtade lillan på förskolan och så åkte vi på Ica och handlade, kylskåpet ekade tomt. 
Sen så åkte vi hem och lekte och lagade mat.
 
Onsdagen så kunde Micke skjutsa Della till förskolan, så jag tog det lungt och plockade undan frukosten och satt en stund i soffan och kollade på "Who´s that Girl" och sneglade på Instagram. När klockan var 9.40, den tiden jag brukar bara hemma efter ett ha skjutsat Della så var jag uttråkad och kände inte för att vara hemma, så jag tog en dusch och åkte till Bollnäs. Började på möbElbutiken på Ren för att kika om de fanns några fina fönsterlampor till sovrummet, har presentkort där på 399:- eftersom mamma och mormor båda köpte eltandborste till mig i julklapp förrförraåret (då tillhörde en butik i Edsbyn den kedjan men inte nu längre) Men tyvärr så fanns det väldigt dåligt med lampor, så jag får vänta lite, men jag får annars köpa något annat för jag tror presentkortet går ut nu i december. Åkte därefter in till stan, åt en korv med bröd, gick in en vända på Lindex och fyndade lite, hade fått ett sms med halva priset på all rea...
 
Sååå söta kläder det finns, koftan har jag suktat efter länge, men tycker 179:- är lite väl dyrt, men 62:50:- är helt ok. 
 
Vilket resulterade i detta, en klänning, en bolero och två koftor, nypris: 736:- och mitt pris: 212:50:- 
Bara nypriset på klänningen är mer än det... 
 
Passade även på att leta reda på en drop-in tid hos en frisör och på tredje försöket så hittade jag en ledig tid. 
 
Klippte bara ca. 2 cm, så Micke har inte ens märkt de, men det känns såå mycket fräschare. Jätteskönt! 
 
Efter de så gick jag en vända på Åhléns, men hittade inget, träffade sen på Marie och hennes syster. 
Marie satt på salongen där jag först försökt fått en klipptid och fixade naglarna, åh jag vill också, älskade när jag fixade mina naglar, tråkigt att det håller dig snygga så kort tid, och jag lyckades ju jämt ha av dem när jag jobbade på Ica. Gick in och pratade lite med dem och visade fynden till Della. Sen så åkte jag till Willys och kompletterade handlingen från igår sen till förskolan för att hämta upp lillan. 
När vi kom hem så var Micke redan hemma, men han satt djupt försjunken i någon rapport så han såg inte ens att jag klippt mig, men nej det syns väl inte så mycket antar jag.
 
Jag hängde lite tvätt och blev sen såå trött och la mig en stund på sängen, men hann inte somna för Micke kom med Della som ville ha frukt så det vara bara att kliva upp, fixade lite vindruvor till henne och började sen på med maten. Åt, fick benmassage av Micke som sen åkte på pingisträning. Gick och la Della, jag somnade dock först, vaknade typ 3-4 minuter innan Micke klev in genom dörren, gick från Dellas säng och la mig i vår säng. 
 
Idag är det torsdag och Della är hemma från förskolan och att fixa hennes leksaker står först på schemat.
Hon har ju en korg i köket med massa leksaker, men dom ska flytta in på hennes rum och ner i hennes lådor på hyllan som hon har på sitt rum, så ska jag använda korgen till alla hennes mjukisdjur som typ tar upp hela huset! 
Sen ska jag faktiskt packa bebisens kläder i BB-väskan, får då är det bara Mickes saker kvar och de får han fixa själv. Tror nog att jag sover en stund idag när lillan sover middag.
 
För klockan mellan kl 14.30-15.00 ska jag ha en intervju, först ska jag kika på någon utbildning, och svara på några frågor och sen ringer de upp någon gång innan 15.00. Känns lite småonödigt med en intervju till ett jobb som jag ändå inte kan ta. 
Jag bara sökte ju två jobb som jag inte vill ha för att göra arbetsförmedligen/a-kassan glada så jag får pengar. 
Jag tror inte ens att dom läst min ansökan, skrev nämligen t.o.m att jag ska ha barn i mitten av februari, och jobbet är som säljare av en, ja vad ska jag säga att det är, en luftrengörare för innemiljön, men som kan användas som dammsugare, rykta hästen och putsa fönster. Verkar vara en toppen grej. 
 
Efter det så åker jag och Della och badar med Helen, eller hon skulle hämta lillan vid 14.30 så är dom där tills det öppnar så åker jag efter min intervju. 
Ska bli riktigt mysigt att bada. Jag tror inte att vi hann iväg en gång i december och i år har vi heller inte hunnit dit något. Jag och Micke pratade häromdagen om hur viktigt det var sen när bebisen kommer att komma iväg med Della och göra roliga saker. Så vi ska försöka göra fredagarna till en baddag och alltid, om det inte är något oväntat som händer, åka iväg och bada då! Ha det som vår familjegrej.
 
Nej jag ska ta tag i dagen, sitter fortfarande i morgonrock och skriver detta.
Ska klä på mig och börja på med donandet. Ha en fin dag! 

Kommentera här: