Update

Sist jag skrev ett riktigt inlägg var fredag 26 december så hörde jag Della vaknade till runt kl 22 efter att ha sovit sen kl 17 och hon ville inte somna om, så vi tog upp henne och hon fick äta ett "Blääpple" och dricka lite vatten och så gick vi och la oss efter en timme och hon sov sen gott till kl 8-9 dagen efter. 
 
Lördagen så fyllde mormor år, så vi åkte dit på eftermiddagen och åt lite tårta, jag skjutsade även upp Micke till Lövriset för han och Antti skulle ut. Runt kl 03 så kom en fnittrig Micke (och Antti) hem och fick inte upp dörren (för jag hade lämnat mina i från insidan). Han låg och pratade om hur lycklig han var och hur kär han var i mig innan han slocknade. 
 
På söndagen så klev jag upp och åkte och jobbade 10-17 och på måndagen åkte jag och mina systrar till kupolen och mellandagsshoppade, jag köpte två koftor, ett par byxor, primer och puder till mig, en kofta till Micke, ett par byxor till Della, en mjuk overall till nya bebisen. 
 
Tisdag jobbade jag 7-14 (men fick stanna kvar till 14:45, för två var sjuka så det tog sjukt lång tid att fixa ersättare och göra om schemat typ 3 ggr) Onsdag jobbade jag 9-18, sen direkt upp till Lövriset för att fira in nyåret med Passi-klanen. Torsdagen var jag ledig så vi tog sovmorgon (Della sov hos farmor och farfar) och sen hängde vi hos dem resten av dagen. Fredag så jobbade jag 6-10 med inventering, kom hem 10.30, sov middag typ en timme, och sen somnade jag ändå i soffan vid 17. Lördag jobbade jag 8-14 och åkte efter de förbi Ida och hjälpte henne med en lampa. Söndagen fyllde världens bästa svärmor år så vi var dit på em och fikade och firade henne. 
 
Sen så var jag ledig i två dagar, Micke renoverade i hallen och jag småfixade hemma, med att städa undan julen, tvätt osv. På tisadgen så kom mamma, mormor och Ida förbi och hälsade på.  
På onsdagen så började Micke jobba, han jobbade hemifrån på dagen och sen åkte han upp till Ö-vik och sov där för han hade utbildning i Umeå kl 8.00 på torsdagsmorgonen. 
Della gjorde sin första dag på förskolan sen den 19 december (nästan 3 veckor hemma) och jag passade på att tvätta en maskin bebiskläder och sova en timme (påbörjade även detta inlägg men fick besök av Ida så jag hann inte klart) hämtade henne vid 14 och åkte direkt till Långhed för att lämna barnvagnen och montera bilbarnstol i Astors bil. 
 
Idag efter besöket hos BM kl 13.30 ska nämligen jag och Micke åka ner till Gävle och bo en natt på hotell. 
Så Della ska åka med farmor hem efter förskolan idag och sova där. 
Vi ska passa på att äta en middag i lugn och ro och gå på bio. Ska bli helt underbart mysigt! 
 
Ja det var dom senaste två veckorna på några rader, inte gjort så mycket som det varit värt att skriva om.
 
Nej nu är dags att göra Della iordning för förskolan. Ha en fin dag! 
 
 

Kommentera här: