Välkommen vecka 35

Idag gick jag in i vecka 35 (34+0) 
 
Statistik 85,4% av graviditeten har passerat (239 av 280 dagar)
Jag har 41 dagar kvar till BF 
 
Värden
Vikt: 80,9kg (Plus 12,9 kg sen inskrivningen i vecka 11 och 0,9 kg upp sen sist jag skrev i vecka 31, har alltså knappt gått upp något under december månad, men det tror jag beror på att jag jobbat och varit iväg på massor så jag rört på mig mer än jag gjort på hela hösten) 
 
Barnet
Barnets totala längd är nu ca. 45 cm och det väger ca 2,38 kg i början av veckan och 2,56 kg vid veckans slut. 
Det centralanervsystemet är snart helt klart och matsmältningsapparaten är nästan färdigutvecklad. Barnet fortsätter att lägga på sig vikt och fyller nu nästan ut hela livmodern. Barnet har inte mycket utrymme längre. 
 
Mina funderingar
Jag mår fortfarande bra och har inte haft nå ont, har jobbat väldigt mycket i december men det har gått väldigt bra, har haft lite svårt att vara på golvet och plockat upp varor då jag har lite svårt att böja mig ner.
Men att sitta i kassan och stå i spel och café har gått väldigt bra. 
Men jag är trött, väldigt väldigt trött mest hela tiden så jag skulle nog må bra av att sova middag om dagarna men det är inte varje dag som det hinns med tyvärr. Ska bli skönt att inte jobba något i januari (förutom något pass kanske) och kunna ta det lugnt och fixa och dona lite inför bebisen. 
Tänkte tvätta alla 50/56 kläder nu någon dag så att vi kan börja packa BB-väskan så det är klart. Ska även tvätta sängkläder och bädda lilla spjälsängen. Skulle kännas lugnande att ha sådant klart för det närmar sig BF med stormsteg. 
På fredag är det dags för kontroll hos BM igen, alltid lika spännande att höra värdena och lyssna på lilla hjärtat. 
 
Det är en väldig aktivitet i magen, mycket mer rörelse än jag minns att det var med Della plus att denna bebis har hicka minst 1-2 ggr per dag. Stackars liten. 
 
Längtar såååå sjukt mycket nu och vill helst ha den lille här nu, men samtidigt så vill jag ju att den växer på sig ordentligt så den är redo för världen när den kommer. 
 
Idag har varit hemma dag, så det har inte blivit någon bild tagen tyvärr.  
 
1 Lovisa:

skriven

Gud vad spännande, nu går det undan :D Har du bestämt vart du ska föda än? Undrar vem det är som gömmer sig där inne <3

Svar: Ja det är sjukt vad fort det går... Ja jag är såå nyfiken på vem som döljer sig därinne ^^, En riktig vilde som det känns som ;) Längtar efter att få se vem er nästa skatt är också. Undrar om han blir likt Ivar?! Spännande ialf! Ja det är ju istortsett lika lång mellan de tre vi kan välja mellan så vi ska föda i Falun, det känns tryggt att Micke får stanna över natten!
Linda

Kommentera här: