Välkommen vecka 37

Och Grattis Della på din 22-månaders dag. Jag fattar inte hur stor du blir, och snart är du storasyster.
Älskade unge.
 
Idag gick jag in i vecka 37 (36+0) 
 
Statistik 90,4% av graviditeten har passerat (253 av 280 dagar)
Jag har 27 dagar kvar till BF 
 
Värden
Vikt: 82 kg (Plus 14 kg sen inskrivningen i vecka 11) 
Blodtryck: 144/72 (128/80 förra gången)  
Blodsocker: Inget stick denna gång då jag kollade för 1 vecka sen (4,7 förra gången) 
Järnvärde: Skrev hon aldrig upp på min lapp, men det såg bra ut  
Hjärtljud (bebisen): 145 
 
Barnet
Barnets totala längd är nu ca. 47 cm och det väger ca 2,79 kg i början av veckan och 2,97 kg vid veckans slut.
De allra flesta barn fixerar sig under sista delen av graviditeten, inte ovanligt från vecka 37. Karaktären på fosterrörelserna ändras, dock ej frekvensen. Du ska känna liv i magen varje dag.  
 
Mina funderingar
Ja nu börjar det verkligen att närma sig. Veckorna rusar fram även nu på slutet. Igår var jag jättetrött och sov middag i två omgångar, råkade först somna framför tv.n med Della och sen sov jag nästan 3 timmar när hon sov sin middag. Men idag så känner jag mig piggare. Har skjutsat Della på förskolan, betalat räkningar, ska skriva klart detta inlägg och sen ska jag hänga tvätt, slänga in en ny maskin, packa BB-väskan (nej det blev inte gjort i helgen eller igår) Dock hade jag ju velat att vi skulle packa den tillsammans men jag packar det jag tycker så får vi gå igenom den tillsammans och lägga till/ta bort något. Ska bädda lilla spjälsängen. Funderar även på att ta ner en supersöt vagga som står på övervåningen, som Micke hade när han var bebis, och bädda den och ha i vardagsrummet. Vet dock inte om jag orkar bära den själv... Ja vi får se om jag tar tag i det idag också! 
Har lite småsaker i matsalen att sortera som just nu ligger utspridda över matsalsbordet och det vill jag ju inte ha där. Ska väl även försöka hinna till Bollnäs och handla lite innan lillan slutar förskolan, men i "värsta" fall så får jag väl ta med henne. 
 
Inga sammandragningar/förvärkar ännu, eller jag kände lite mensvärk igår, men den var så minimal och gick över så fort så jag tror inte att det räknas. 
 
Sötaste svärmor ringde igår och erbjöd sig att sova här om Micke skulle sova borta någon natt, om det skulle få mig att känna mig lugnare. Denna vecka blir han dock bara borta lördagnatt och han kommer vara i Sundsvall, så blir det något så kan vi ju mötas upp i Huddiksvall, så det känns lugnt. Emma och/eller Ida kan skjutsa och Astor och Helen kan ta lillan om det blir något hastigt.
 
Namn, vi har ett tjejnamn klart (med två matchande mellannamn) som båda gillar men inga bra förslag på pojknamn... Så lämna gärna lite förslag på namn som matchar med Della! 
 
Nej nu ska jag gå och göra lite nytta, lärer passa på när jag väl har energi och ork, jag vet inte från dag till dag hur pigg jag är. 
 
Kram och hej 
 
Magen idag, vecka 37 (36+0) Det närmar sig med stormsteg
 
 

Kommentera här: